Print Friendly, PDF & Email

گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت الله مدرسی در نماز جمعه این هفته بخش مرکزی یزد ؛ اقامه نماز در محمدآباد یزد
پایگاه خبری یزد باما ، آنچه در ادامه می خوانید گزیده ای از بیانات حضرت آیت الله مدرسی در نماز جمعه این هفته بخش مرکزی یزد ، در محمد آباد یزد می باشد:

با استناد به آیات نورانی قرآن کریم همیشه مادیات و معنویات رابطه متقابلی با هم دارند، هم مادیات مناسب می‌تواند در معنویات تاثیر گذار باشد هم مادیات غیرمناسب و حرام؛ همچنین معنویات هم می تواند در مادیات تاثیر گذار باشد هم چنان که گناهان در مادیات انسان تاثیر گذار هستند.آیات فراوانی هم بر این زمینه دلالت دارد.
در آستانه شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س)، هستیم با تسلیت این ایام و به جهت توجه ای که مردم نسبت به بارش باران دارند و کم آبی که استان ما و کلا کشور و منطقه با آن مواجه می باشد؛ مناسب است که در مناطق مختلف نماز باران خوانده شود و دوشنبه هفته آینده بعد از اینکه مردم مقدمات نماز باران را فراهم کردند یعنی شنبه تا دوشنبه را امام و معمومین تا آنجا که امکان دارد روزه گرفتند، دو رکعت نماز باران در صحرای محمدآباد خواند خواهد شد.
این حرکت به این معنا نیست که اگر دعا کردیم حتما باید باران بیاید البته ما می دانیم که خدای متعال دعوت ها را اجابت می کند و خود فرموده است که دعا کنیم پس وظیفه به عبادت و دعا داریم.
ما احساس می کنیم راه ها به رویمان بسته شده است و فقط دو راه وجود دارد یکی راه آسمان و دیگری راه زمین ، راه آسمان همان دعا و راه زمین همان سجده است و نماز باران هر دو را در وجود خودش دارد.پس اینکه نماز باران بخوانیم حتما باید باران ببارد این به صلاح و مصلحت خداست مثل اینکه خیلی دعاها را انجام می دهیم و خیلی هدف ها را اما به سادگی دسترسی پیدا نمی کنیم و زمان می برد و وظیفه ما است دعا کنیم و این یک مسئولیت دینی است.
بر اساس قرآن و سنت ما اعتقاد داریم که حضرات معصومین بعد از وجود مبارک پیغمبر، برجسته ترین، شایسته‌ترین و پاک ترین انسان‌ها هستند اینکه بعضی از افراد به خاطر غرض‌های سیاسی، اجتماعی و امثال این ها نسبت به حضرات معصومین هتاکی می کنند کما اینکه در هفته گذشته کمابیش در فضای مجازی دیده شد این افراد از اهل سنت واقعی دانسته نمی شوند.
اهل سنت واقعی کسانی هستند که به اهل بیت محبت دارند و وجه مشترک همه فرق اسلامی بعد از توحید، نبوت و معاد محبت به اهل بیت (ع) است و در این زمینه همچنین تقدیر و تشکر می کنیم از موضع گیری بهنگام علمای اهل سنت در مقابل این سخنان و حرف های ناشایستی که زده شده است.
آنچه امروز جامعه اسلامی ما به آن نیاز دارد وحدت بین مسلمان ها است، وحدتی که بتواند در مقابل دشمنان همه را صف واحد قراردهد و دشمن امروز در سدد شکستن این وحدت و زیر سئوال بردن وحدتی است که میراث امام و اندیشه مقام معظم رهبری است.
دستگاه های مختلف فرهنگی، نظارتی و مرتبط باید مسئولیت خود را در مقابل این فرد هتاک یا افراد خاطی که اینگونه حریم شکنی و وحدت شکنی می کنند و هتاکی نسبت به حضرات معصومین دارند و دل مومنین را به درد می آوردند انجام دهند.
سفر رئیس جمهور مردمی؛ محترم و ارجمند به یزد آیت الله رئیسی که در بازدیدهای سرزده توفیق همراهی ایشان را داشتم، بازدیدهای خوبی صورت گرفت و دو سه نکته قابل طرح است و مردم ما انتظار دارند که وعده های داده شده تا آنجا که ممکن است محقق شود و اگر گاهی این وعده ها قابل تحقق نیست مسئولین مربوطه به مردم توضیح داده و جریان های کاری را مطرح نمایند.
یکی از انتظارات شاخص و به حق مردم کنترل گرانی هاست و پایین آوردن قیمت ها و یکی از راه ها این است که برای کنترل این وضعیت دولت ابتدا از خودش شروع کند برای کنترل قیمت ها و نگذارد که حامل های انرژی و آن چیزی که در اختیار دولت است را نگذارد گران شود و افزایش قیمت گاز ، برق، نفت، بنزین و امثال این ها موجب می شود فرآورده ها و جریان های خدماتی وابسته به این ها که کم هم نیستند گران شود.
ما در عرضه خدمت رسانی باید آنچه را که با فرهنگ خودمان سازگاری داردمورد توجه قرار دهیم و فرهنگ اصیل یزدی ها با نساجی، پارچه بافی و این صنایع بوده و یکی از صنعت های پاک، ظریف و معنا دار، مفید و کم آب خواه و بدون آلایندگی صنعت نساجی است.
امروز هم ما با توجه به ممنوعیت قاچاق و وارداتی که نسبت به پارچه داریم فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم این کارخانه های مربوط به نساجی را راه اندازی کنیم و خوشبختانه شخص رئیس جمهور در سفر امروز اولین بازدیدی که داشتند در این زمینه بود.
صنعت پاک و کم آبخواه باید در استان ما رواج پیدا کند و پنل های خورشیدی و تولید برق البته با حمایت دولت می تواند به شکلی قابل توجه و اتکا صورت بگیرد.
نیروی کار درون استان یزد نیروی تحصیلکرده و بالغی است و باید صنعتی در استان بیاید که هم پاک و کم آبخواه باشد و هم در عرصه قدرت علمی دست بالایی را داشته باشد و این چند ویژگی باید در اقتصاد و صنعت استان مورد توجه باشد.
کمبود تخت بیمارستانی در خود شهر یزد که نیازمند جبران است و چون یزد توریسم درمانی را در برنامه های خود دارد باید در زمینه تامین و تقویت تخت های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد.وضعیت حمل و نقل هوایی و زمینی به ویژه ریلی نیز نیازمند توجه و ارتقا برای ارائه خدمت مناسب به مردم یزد و سایر افرادی که به یزد سفر می کنند است.
چه خوب است در زمینه ۶ هزار واحد مسکونی که باید در یزد ساخته شود بافت قدیم را نیز مورد توجه قرار دهند و از روش های مختلف و یا با تسهیلات بسیار خوبی که در اختیار مردم قرار می دهند برای احیا و یا دولت و نهادها خانه ها را خریداری و بازسازی کنند تا جریان زندگی و بومی سازی نیز در بافت تاریخی و مسکونی یزد تقویت و رشد پیدا کند.