Print Friendly, PDF & Email

نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،نماینده ولی قیه و امام جمعه یزد،استاندار یزد و جمعی از مدیران و شخصیت های فرهنگی استان افتتاح شد.

پایگاه خبری یزد باما: به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، علی غیاثی ندوشن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم گفت:در این نمایشگاه ۶٨ هزار عنوان کتاب شامل افزون بر ۵۴ هزار عنوان کتاب از ۵١٨ ناشر داخلی و ١۴ هزار عنوان کتاب از ٣٨ ناشر خارجی در ٣١٠ غرفه عرضه می شود.
وی ادامه داد:همچنین ٢٠ غرفه به رسانه های دیجیتال شامل کتابهای صوتی، نرم افزارها و بازی های رایانه ای اختصاص یافته است.
وی گفت:این نمایشگاه تا هفتم اسفند ماه به مدت یک هفته همه روزه از ساعت ٩ تا ١٣ و ١۶ تا ٢١ در محل دائمی نمایشگاههای استان برپا است.
غیاثی ندوشن اظهار داشت:در حالی که تخفیف ارایه شده در اغلب نمایشگاه ‌های کتاب در کشور حداکثر تا ٣٠ درصد است، برای نمایشگاه یزد تا ۴٠ درصد تخفیف در نظر گرفته شده که ٣٠ درصد توسط بانک عامل و ١٠ درصد توسط ناشران لحاظ می شود.
وی افزود:امسال ١٠ میلیارد ریال بن خرید کتاب با تخفیف در اختیار متقاضیان قرار می گیرد،دانشجویان مقطع تحصیلی لیسانس به بالا می ‌توانند با پرداخت ٧٠٠ هزار ریال، بن خرید کتاب یک میلیون ریالی دریافت کنند و سایر متقاضیان نیز با پرداخت ٣۵٠ هزار ریال، بن خرید ۵٠٠ هزار ریالی دریافت خواهند کرد.به گفته وی،در زمان برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب یزد برنامه های جنبی متنوعی از جمله نقدکتاب، جشن امضای کتاب، حافظ خوانی و سعدی خوانی، تجلیل از برگزیدگان پژوهش های فرهنگی و هنری، ایده های برتر کتاب و کتابخوانی، کارگاههای قصه گویی نیز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تصریح کرد:متقاضیان خرید کتاب می توانند همزمان با برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب یزد، از تسهیلات ارایه شده نمایشگاه، برای خرید از ١٢ کتاب فروشی در شهر یزد نیز استفاده کنند.