Print Friendly, PDF & Email

استاندار یزد از پیگیری برای تهیه مینی‌بوس‌های حامل کتاب برای عزیمت به مناطق کمتر برخوردار استان با همکاری وزارت کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد، مهران فاطمی، در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان افزود: این مینی‌بوس‌ها با مشارکت وزارت کشور خریداری و کتاب را در اختیار ساکنین این مناطق قرار می دهد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت کتاب و مطالعه در شکل گیری و رشد تمدن ها گفت: کتاب یکی از مهمترین آثار فرهنگی تاثیرگذار و ارزشمند در سطح جوامع است لذا ضمن ارتقاء زیرساخت های این حوزه، باید اقدامات لازم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت گیرد.

وی به رابطه معکوس بین فرهنگ کتابخوانی و آسیب ها اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور سامان اقدامات کارآمدتر در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی، علاوه بر تشکیل هیئت های اندیشه ورز در استان و بهره گیری از نظرات صاحب نظران، ایده های موفق سایر استان ها نیز احصاء، شبیه سازی و در استان اجرا شود.

استاندار یزد یکی از راهکارهای ترغیب اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان به کتابخوانی را “برگزاری رویدادهای کتاب محور” دانست و اظهار داشت: جلسات برنامه ریزی و هماهنگی راه اندازی پویش «بخر، بخوان و هدیه کن» در استان برگزار و پویش مذکور در سطح استان اجرا شود.

فاطمی تصریح کرد: در صورتی که هر شهروند یزدی تنها یک کتاب خریداری، مطالعه و آن را اهدا کند جریان بزرگ فرهنگی و کتابخوانی در استان شکل می گیرد.

استاندار یزد افزود: برگزاری مستمر محافل ادبی و دعوت از نویسندگان برجسته کشوری جهت حضور در استان نقش مهمی در تقویت فضای کتاب و کتابخوانی و نویسندگی خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن مهمترین اثر مکتوب عالم است، اظهارداشت: یکی از رسالت های بزرگ ما ترویج و تبیین این کتاب بزرگ و معارف دینی است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت نونوارسازی منابع و مخازن کتاب کتابخانه ها اظهارداشت: در راستای مشارکت بخش خصوصی استان در امر غنی سازی مخازن کتاب ۱۱۲ باب کتابخانه فعال در استان، بسته های کتاب به ارزش مبلغ ۵۰ میلیون تومان به بالا تعریف و از ظرفیت آن ها در این حوزه استفاده می شود.

فاطمی در پایان بر تدوین سند جامع حوزه کتاب و کتابخوانی استان به منظور پیگیری و پیشبرد اهداف و برنامه های این حوزه به صورت هدفمند، نظام مند و برنامه محور تاکید کرد.