استاندار یزد:
Print Friendly, PDF & Email

استاندار یزد گفت: مطالعه و کتابخوانی ضامن پیشرفت جامعه و همچنین تمدن و هویت ما است لذا باید این پیشینه تقویت شود.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از ایرنا- یزد؛ مهران فاطمی روز دوشنبه در بازدید از کتابخانه مرکزی یزد به مناسبت هفته کتاب افزود: جایگاه کتاب و نهاد کتابخانه های عمومی بسیار مهم است و لذا باید در جهت تقویت این مجموعه همه تلاش و همت داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته مجموعه کتابخانه مرکزی یزد که سال ها بلاتکلیف رها شده بود، به بهره برداری رسید و این کار زیبا در شان ملت عزیز یزد اجرایی شد.

استاندار یزد گفت: اما متاسفانه فضای حاکم بر اطراف کتابخانه مرکزی یزد هیچ سنخیتی با این مکان ندارد و زیبنده کتابخانه مرکزی نیست لذا باید در این زمینه تصمیم گیری و اقدام لازم صورت نگیرد.

فاطمی ادامه داد: در گذشته نیز جلساتی برگزار و با حضور مسوولان وقت مصوباتی تصویب شده اما هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته و این بدترین نوع مدیریت است که تصمیمی گرفته شود اما اجرایی نشود.

وی افزود: ان شاءالله به مناسبت هفته کتابخوانی زمان بندی صورت گرفته و این مصوبات اجرایی شود و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد با همکاری هعمه مسوولان و ارگان ها این مشکل رفع شود و ما نیز همه همکاری های لازم را خواهیم داشت.

رقیه دوست فاطمی ها، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد در این نشست گفت: اکنون ۱۱۴ باب کتابخانه که تعداد ۸۶ باب شهری و ۲۷ باب روستایی است، به شهروندان خدمت رسانی می کنند و بیش از ۹۷ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند و در کتابخانه مرکزی یزد امکانات بسیار زیادی برای اقشار مختلف فراهم شده و همه اقشار می توانند به مناسبت هفته کتاب و به صورت رایگان عضو این کتابخانه شوند.

همچنین محمد محسن رفیعی، رییس کتابخانه های عمومی شهرستان یزد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده بیان کرد.

در این نشست که با حضور محی الدینی شهردار یزد، نقوی شهردار ناحیه تاریخی، عظیمی زاده مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری ها و جمعی دیگر از مدیران دستگاه های مرتبط برگزار شد، پیشنهادات مطرح و در پایان تصمیمات لازم اتخاذ شد.