Print Friendly, PDF & Email

مستند «خلیل» روایت زندگی و رزمندگی سردار شهید «خلیل حسن‌بیگی» با حضور مردم و مسئولان در یزد به نمایش درآمد و از همسر شهید و کارگردان این فیلم تجلیل شد.
به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از حوزه هنری استان یزد، به مناسبت سالروز رحلت حضرت ام‌البنین(سلام الله علیها) و روز تکریم مادران و همسران شهدا و هم‌زمان با سالگرد شهادت «خلیل حسن‌بیگی» از فرماندهان یزدی دوران دفاع مقدس، مستند «خلیل» به کارگردانی احمد صراف یزد و تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان، شامگاه ۲۶ دی‌ماه در سالن شهید منتظرقائم استانداری یزد رونمایی و اکران شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این مراسم که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، استاندار ، جمعی از مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان، هنرمندان، اصحاب رسانه و مردم شهیدپرور دارالعباده برگزار شد با اشاره به مجاهدت‌های شهید خلیل حسن‌بیگی گفت: خلیل، در بند سمت و القاب نبود و به معنی واقعی کلمه خلیل بود.
آیت الله محمدرضا ناصری، اخلاص، ایمان، خوش‌خلقی، خوش طینتی، سرزندگی و نشاط، ارتباط عمیق با خدا و گره‌گشایی از مشکلات مردم را از جمله ویژگی‌های این شهید والامقام برشمرد و اظهار داشت: او در تیپ الغدیر و جبهه فعالیت‌های زیادی داشت و هر جا مشکلی پیش می‌آمد برای رفع آن اقدام می‌کرد.
امام جمعه یزد با بیان خاطره‌ای از رشادت‌های شهید خلیل حسن‌بیگی از وی به عنوان یکی از نخبگان دفاع مقدس نام برد و بر ادامه راه شهدا تأکید کرد.
مهران فاطمی استاندار یزد هم ضمن قدردانی از تولیدکنندگان این مستند و خانواده این شهید بزرگوار، ابراز امیدواری کرد یک فیلم سینمایی با موضوع شهید خلیل حسن‌بیگی در یزد تولید شود.
احمد صراف یزد کارگردان مستند خلیل نیز با تشکر از شرکت کنندگان در این مراسم و عوامل فیلم گفت: من ۱۱ سال است که با دست‌نوشته‌های خلیل زندگی می‌کنم و حدود چهار سال است که این اثر به مرحله تولید رسیده است.
وی افزود: امیدوارم با حمایت مسئولان استان در آینده نزدیک نخستین فیلم سینمایی خودم را با موضوع این شهید عزیز که دست‌نوشته‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی برای تبیین دارد، تولید کنم.
در پایان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خانم یوسفی‌راد همسر شهید خلیل حسن‌بیگی و احمد صراف یزد کارگردان این مستند تجلیل شد.
این مراسم با همکاری استانداری یزد، حوزه هنری استان یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.
شایان ذکر است، صبح ۲۶ دی نیز جمعی از هم‌رزمان شهید، خانواده شهید، کارکنان حوزه هنری استان، هنرمندان و اعضای هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان با حضور در گلزار شهدای خلدبرین ضمن غبار روبی و عطرافشانی مزار شهید خلیل حسن‌بیگی با نثار گل، قرائت فاتحه و زیارت عاشورا و همچنین بیان خاطرات توسط سردار محمدکاظم میرحسینی از یادگاران دفاع مقدس و هم‌رزم شهید، با آرمان‌های والای شهدا، امام شهیدان و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند و یاد و خاطره لاله‌های گلگون وطن را گرامی داشتند.