مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد :
Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به ضرورت گفتمان فعالیت های فرهنگی و هنری درشهر جهانی یزد،اظهارداشت:درشرایط موجود موسسات فرهنگی و هنری باید زاینده فعالیت های فرهنگی و هنری باشند.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد :مجید جوادیان زاده طی نشستی با مدیران موسسات فرهنگی و هنری استان یزد به توسعه های اقتصادی یزد اشاره کرد و تاکید کرد که تولیدات فرهنگی و هنری در این استان به مانند کارخانه های صنعتی و اقتصادی باید رشد و نمود پیدا کند.
به گفته وی از نظر کالبدی، شهر یزد فاقد روح و معنا است که با پررنگ تر شدن فعالیت های موسسات فرهنگی و هنری می توان این نقیصه را تا حدودی جبران کرد.
وی با بیان اینکه جامعه تهی از فرهنگ و معنا خطرناک است،افزود:قطع شدن جریان فرهنگی و هنری به افزایش آسیب های ناگوارو تلخ دامن می زند .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد:کمبود فعالیت های فرهنگی و هنری در برخی حاشیه شهرها نشان داده است که آن جامعه خشن وروحیه تلطیف خود را از دست بدهد.
جوادیان زاده یکی از جدال های موجود شهری را کمبود فعالیت های فرهنگی و هنری دانست و از موسسات فرهنگی و هنری خواست با انجام فعالیت های فرهنگی و هنری که با همراه ایده و محتواهای مناسب است نسبت به این حساسیت های اجتماعی نگاه مسئولانه تری داشته باشند.
وی همچنین خواهان حضور نیروهای متخصص در بدنه اجرایی موسسات فرهنگی وهنری شد و گفت: حضور نیروهای متخصص می تواند بخش عظیمی از مشکلاتی که موسسات فرهنگی و هنری با آن مواجه اند را برطرف نمایند.
در ابتدای این نشست مدیران موسسات فرهنگی و هنری به برخی مشکلات و برنامه های خود اشاره کردند.