رییس حوزه هنری:
Print Friendly, PDF & Email

 رییس حوزه هنری یزد گفت: جامعه فرهنگی و هنری استان همگام و همراه با اقشار مختلف مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خردادماه جاری فعالانه شرکت می‌کند.

پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد ؛ محمدصادق کوچک‌زاده افزود: حضور هنرمندان در عرصه خطیر انتخابات نه تنها وظیفه ملی بلکه دینی و انقلابی است، آنها به صورت گسترده در آن حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: انتخابات در جامعه اسلامی مظهر همبستگی ملی و موجب تقویت پایه‌های نظام است و همه گوش به فرمان مقام معظم رهبری با انتخاب فرد اصلح در ریاست جمهوری آگاهی خود را به نمایش می‌گذارند.

این مسوول فرهنگی یزد اظهارکرد: مردم و هنرمندان  جامعه اسلامی با وجود توطئه های دشمنان که مایل به مشارکت حداکثری مردم در این عرصه نیستند، ولی آحاد مردم با حضور خود در ۲۸ خرداد ماه بار دیگر حماسه ای عظیم  می‌آفرینند.

کوچک‌زاده تصریح کرد: مشارکت در  انتخابات اهمیت بسزایی برای آینده کشور دارد صحنه اعلام همبستگی با نظام ، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است .

وی با بیان اینکه جامعه فرهنگی و هنری استان در ۴۲ سال گذشته همواره تعهد و مسوولیت خود را به کشور و انقلاب نشان دادند بیان کرد: بار دیگر شاهد مشارکت در این میدان مهم کشور خواهیم بود.

ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری ۲۸ خردادماه جاری همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در استان یزد نیز برگزار می‌شود .

 یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار  نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در شهرها و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند و از مجموع جمعیت استان حدود ۹ هزار نفر عشایر هستند.

در یزد  ۲۴ شورای اسلامی شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه  نفر عضو هستند.

حدود ۲۰هزار نفر در برگزاری انتخابات با ستاد یادشده همکاری دارند  و در این دوره از انتخابات ۷۳۳ هزار نفر در استان یزد واجد شرایط حق رای هستند.

همچنین به گفته جانشین دبیر ستاد انتخابات استانداری  یزد گفت: ۲  میلیون و ۳۴ هزار تعرفه رای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۰ شهرستان استان توزیع شد.

محمدباقر سرمیلی، افزود: طبق جدول زمان بندی، ۹۸۱ هزار تعرفه برای جمع آوری آرای مردم در  انتخابات ریاست جمهوری توزیع شد و  یک میلیون و ۵۳ هزار تعرفه رای نیز برای انتخابات شوراهای شهر و روستای استان در نظر گرفته شدکه این تعرفه ها نیز متناسب با نیاز هر شهرستان توزیع شد.
سرمیلی با بیان اینکه انتخابات شورای شهر در ۲۴ شهر استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت هر شهرستان برای انتخابات شوراهای شهر، سه نوع تعرفه ۱۱ نفری،  هفت نفری و پنج نفری در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی برای تصاحب کرسی های شوراهای ۳۹۷ روستا با یکدیگر رقابت می کنند، اظهارکرد: برای ۲۳ روستا تعرفه پنج نفری و برای ۳۷۴ روستا نیز تعرفه سه نفری پیش بینی شد.
به گفته وی انتخابات سال ۱۴۰۰ در هزار و ۹۱۹ شعبه اخذ رای استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر تعرفه، دیگر اقلام و ملزومات انتخابات از جمله مُهر، فرم صورت جلسه، برچسب صندوق، بست پلمب، هولوگرام، صندوق و پوسترهای شعبه ها ، در ۱۰ شهرستان استان توزیع شد.