Print Friendly, PDF & Email

شروع به کار اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان یزد با رونمایی از پوستر این جشنواره با حضور مدیران فرهنگی و هنری استان یزد .

پایگاه خبری یزد باما ؛ اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان یزد با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیر کل بانوان استانداری ، فرماندار و مدیر کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با رونمایی از پوستر این رویداد فرهنگی شروع به کار کرد .

این جشنواره استانی در دو بخش رقابتی «هدایای فرهنگی» و «عروسک‌سازی» برگزار می‌شود که بخش هدایای فرهنگی جشنواره شامل رشته‌های متعددی از جمله صنایع دستی بومی و کاربردی، پارچه بافی سنتی، فرشینه‌ها، رو دوزی‌های سنتی و هنرهای حوزه چوب و سایر بخش‌هاست.

جوادیان زاده افزود: این جشنواره در سه بخش کودک نوجوانان و بزرگسال و با هدف ترویج تولید و مصرف کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی و با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام و فرهنگ یزد برگزار می‌شود.و  آثار ارسالی باید مبتنی بر مؤلفه‌های فرهنگ بومی استان باشد و  هیچ محدودیت برای تعداد ارسال اثر از سوی شرکت کنندگان در این جشنواره وجود ندارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  با اشاره به فراخوان ارسال آثار به این جشنواره از ۱۵ دی ماه امسال، ادامه داد: علاقه مندان تا ۳۰ بهمن ماه برای ارسال آثار فرصت دارند.وی با بیان اینکه داوری و ارزیابی آثار نیز از یکم تا پنجم اسفند ماه انجام خواهد شدو اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره نیز دهم اسفند ماه برگزار خواهد شد.
جوادیان زاده در پایان  تاکید کرد: این جشنواره به دیده شدن کالا‌ها و اتفاق‌های خوب کمک می کند و از سویی فرصت تعامل بین دست اندرکاران این حوزه ایجاد کرده است و علاقمندیم که با انتشار این فراخوان استقبال گسترده ای از فعالان حوزه فرهنگ و هنر یزد را شاهد باشیم و بتوانیم به بهانه این جشنواره پل ارتباطی بین  کالاهای فرهنگی و مصرف کنندگان باشیم.