Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزدباما:کتاب «شغل شریف» اثر محمدعلی جعفری نویسنده یزدی شامگاه 18 آذر با حضور نویسندگان مطرح کشور و استان در یزد رونمایی می‌شود.

پایگاه خبری یزدباما: به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: آیین رونمایی از کتاب «شغل شریف» نوشته محمد علی جعفری نویسنده خوش‌ذوق یزدی پنج‌شنبه 18 آذر از ساعت 18 با حضور مجید قیصری و بهزاد دانشگر از نویسندگان مطرح ادبیات داستانی کشور و جمعی از مسئولان، هنرمندان و نویسندگان استان در سالن اجتماعات کتابخانه وزیری یزد برگزار می‌شود.

این کتاب شامل مجموعه داستان‌های اجتماعی است که در 104 صفحه، در قطع رقعی با شمارگان 2500 نسخه در سال 95 توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

«شغل شریف» یک روایت داستانیِ شیرین، جذاب، عمیق و پر مغز است که با موضوع خانواده، سبک زندگی، جمعیت و فرزندآوری نوشته شده و با نثری روان و درون‌مایه‌ای تلنگرآمیز، ما را به تجدید نظر در نگرش به زندگی دعوت می‌کند.

نویسنده در این کتاب 10 داستان کوتاه و خواندنی را با سبک نوشتاری متفاوت در هر داستان، به رشته تحریر در آورده که هر کدام در جای خود شیرین، جذاب و قابل تأمل است.

تو فقط لیلی باش، ته کوچه ثریا، جای خالی قرص‌ها، زنی در سایه، شغل شریف، کتابِ بخوانیم و … از جمله عناوین داستان‌های این کتاب است که با نگاه به دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی نوشته شده و به برخی از رفتارهای اجتماعی تلنگر می‌زند.

در بریده‌ای از کتاب آمده است: «نوکرای آمریکایی ارباب را عشق است!دلم می‌خواست می‌تونستم به زبون خودشون باهاشون حرف بزنم! اون وقت می‌دیدید چه غوغایی به پا می‌شد. فعلاً که کشتی نجات ارباب افتاده است توی خیابان های منهتن. جای حاج خلیل نخل‌بند هم خالی! فکر کنید! این غلام سیاه‌ها ساخته شدن برا نخل‌برداری.هیکل‌شون قوی شده برا همین کار. این کشتی تو این خیابون‌ها کرور کرور آدم صید می‌کرد.»

محمد علی جعفری متولد 1366 در یزد، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی شیمی از دانشگاه یزد است. وی نویسندگی را از سال 1387 با حضور در دوره‌های آموزش نویسندگی زیر نظر بهزاد دانشگر آغاز و تاکنون چندین کتاب منتشر کرده است. «دلم برایش تنگ شده» درباره زندگی‌نامه شهید چمران، «شکوه دوران» با موضوع زندگی شهید عباس دوران، «شیر مرد شیرود» زندگی‌نامه شهید علی اکبر شیرودی، «مُلک نبی» روایت داستانی از منطقه عملیاتی شوش دانیال، «ساختِ مان» روایت داستانی منطقه عملیاتی دو کوهه، «برای آخرین بار» زندگی‌نامه داستانی شهید مصطفی ردانی‌پور و «رهبر دارالعباده» زندگی‌نامه شهید محراب آیت الله صدوقی(ره) از جمله آثار این نویسنده توانا است. وی در حال حاضر رمان «خانه مغایرت» با موضوع اجتماعی و سبک زندگی و زندگی‌نامه شهید مدافع حرم محمدحسین محمدخانی را در دست چاپ دارد که امیدوار است تا اوایل سال 96 روانه باز کتاب شود. این نویسنده فعال و متعهد از سال 90 تاکنون سردبیر ماهنامه فرهنگی هنری «قبیله هابیل» است.

از همه علاقه‌مندان به ویژه نویسندگان جوان دعوت می‌شود در مراسم رونمایی از کتاب «شغل شریف» شرکت کنند.