Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزدباما: حوزه هنری میزبان نشست کمیته «فرهنگی هنری» ستاد 9دی‌ بود و اعضای حاضر  درباره برنامه‌های این کمیته بحث و تبادل نظر کردند.

پایگاه خبری یزدباما:به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) که فرمودند «ایام الله نعمائه و ضرائه» اظهار داشت: روزهای خدا روزهای نعمت و شادی و روزهای سخت و دشوار است و 9 دی که امسال هفتمین سالگرد آن را گرامی می‌داریم یکی از مناسبت‌های ویژه‌ای است که رهبر انقلاب اسلامی به این روز «یوم الله» اطلاق کردند و از این لحاظ حساسیت بزرگداشت آن کاملا مشخص بوده و لازم است به بهترین شکل انجام شود.
سعید زارع با اشاره به ضرورت ماندگاری حماسه 9 دی، لزوم کارهای تبیینی، تحلیلی، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در این عرصه را یادآور شد و با بیان اینکه کلمه بصیرت 145 بار در قرآن کریم ذکر شده و کار کرد و نقش آن عبرت آموزی است، اظهار کرد: این برنامه‌ها در قالب فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی، نمایشگاهی، ورزشی، رسانه‌ای و در واقع برگزاری مراسم ویژه 9 دی انجام خواهد شد.
وی بر اجرای برنامه‌های قوی و غنی در این زمینه تأکید کرد و ادامه داد: نهم دی‎ در حقیقت روز وحدت همه اقشار در برابر فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی است و مسئله‌ای جناحی، باندی و گروهی نیست و اگر کسی بخواهد حماسه 9 دی را به نفع خودش تمام کند به خوبی این حماسه بزرگ را درک نکرده است.
زارع با اشاره به اینکه اعتقاد راسخ ما این است که 9 دی یک موضوع ملی برای دفاع از آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی است، گفت: همه دولتمردان باید به این موضوع ورود پیدا کنند و اقدام تبیینی و ترویجی مناسب در جهت شفافیت آن و مطابق منویات رهبر فرزانه انقلاب انجام دهند.
جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در جلسه ستاد 9 دی استان پیشنهاد شد از 9 تا 19دی(سالروز قیام خونین مردم قم علیه رژیم منحوس پهلوی در سال 56) به عنوان «دهه بصیرت» نامگذاری شود، افزود: امیدواریم در این دهه حرکت‌های خوبی صورت گیرد.
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار سال گذشته ایشان با مردم قم اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که رهبری در آن دیدار فرمودند برای بزرگداشت حماسه 9دی و دهه فجر و این‌گونه برنامه‌ها یک حرکت ایثار گرانه لازم است. وی افزود: انتظار رهبری این است که نهادهای فرهنگی تمام قد در زمینه بزرگداشت و نکوداشت این ایام ورود پیدا کنند و طوری برنامه‌ریزی کنند که مردم نسبت آن تعلق خاطر داشته باشند.
زارع با بیان اینکه به زعم بسیاری از کارشناسان ضربه فتنه اسرائیلی ـ آمریکایی 88 که 15 سال روی آن کار شد از هشت سال جنگ تحمیلی بسیار سنگین‌تر بود، ادامه داد: اگر رهنمودهای مدبرانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم نبود قطعا کشور با یک چالش بزرگ روبرو می‌شد، از این رو باید این مناسبت که به نوعی از آن به عنوان انقلاب سوم یاد می‌شود را گرامی بداریم و قدردان خون شهدای این حادثه باشیم.
برگزاری شب شعر با موضوع 9 دی ، ایجاد آلبوم حماسه 9 دی ، اعلام فراخوان ارسال آثار پیرامون 9 دی از طریق رسانه ها و صدا وسیما، طراحی پوستر با موضوع بصیرت و ولایت، برپایی نمایشگاه آثار مکتوب و دیجیتال بیانات و دغدغه‌های رهبر انقلاب درباره 9 دی، برگزاری مسابقه اجرایی لوگو برای حماسه 9 دی، طراحی نرم افزار چند رسانه ای ایجاد محتوا در خصوص 9 دی، برپایی نمایشگاه کاریکاتور نفوذ و تاریخ مستطاب آمریکا، برپایی نمایشگاه عکس‌های 9 و 12دی در روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مسجد روضه محمدیه، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع فتنه، نفوذ، شخصیت رهبری و مدیریت منحصر به فرد ایشان، برگزاری مسابقه کتابخوانی، اکران فیلم مستند «شب نامه» با موضوع نفوذ و … از جمله برنامه‌هایی بود که معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به آنها اشاره کرد.
وی درخصوص 12دی و سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد در دی ماه 86 اظهار داشت: به نظر من این روز هم می‌تواند برای مردم یزد یک یوم الله باشد، چون در این روز تجلی ولایت با آن عظمت به خاطره شیرینی در اذهان یزدی‌ها تبدیل شد و باید برای بزرگداشت این مناسبت نیز برنامه‌ها و میزگردهایی با موضوع ولایت، تبیین اندیشه وشخصیت رهبری و سفر ایشان به یزد داشته باشیم.
در ادامه هر کدام از نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی هنری و سازمان‌های مردم نهاد برنامه‌ها و پیشنهادهای خود را برای برگزاری هرچه بهتر مراسم سالروز حماسه 9 دی مطرح کردند.