مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:
Print Friendly, PDF & Email

بخش مهمی از اعتبارات ملی خود را به تولیدات فرهنگی و هنری در عرصه خانواده و جمعیت قرار داده‌ایم که یکی از این موارد تولید ۲۰ فیلم کوتاه کوتاه با موضوع جمعیت است که به همت هنرمندان جوان و نوجوان این استان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛در نشست شورای اداری استان یزد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزدگفت: سال ۱۳۹۹ دهشتناک، سال ۱۴۰۰ خطرناک و دو روز پیش هولناک، سه تعبیری است که مقام معظم رهبری درباره آینده جمعیتی ایران و پیر شدن جمعیت ایران به کار بردند که بسیار قابل تامل است.

وی افزود: ایشان در پیامی که دو روز پیش خطاب به فعالان حوزه جمعیت صادر فرمودند، تلاش برای افزایش نسل را ضروری ترین فرائض مسئولان و مردم اعلام کردند و این مطالبه بار همه مسئولان را سنگین می کند و وظایف ما نیز مشخص است.

بالاترین مقام اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: موضوع خانواده در صدر اولویت های محتوایی و حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است و اختصاصا موضوع جمعیت به خصوص در شورای فرهنگ عمومی دارای اهمیت واقع شده است و به لحاظ این که سیاست های فرهنگی کشور در شورای فرهنگ عمومی تدوین و ابلاغ می شود، تمام دستگاه های فرهنگی و دینی و مذهبی، حتی فرمانداران در شهرستان ها باید توجه به مبحث خانواده و افزایش جمعیت را به عنوان وظیفه اصلی خود بدانند.

 مجموعه سبک زندگی رضوی به همت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان شروع شده است و نماهنگ، مستند، کتاب داستانی و پژوهشی، پروژه عکاسی جمعیت و کارگاه های آموزشی خانواده در مدارس نیز از دیگر اقدامات در این زمینه است. این اقدامات باید در دستور کار مسئولان و نهادها قرار گیرد تا بتوانیم در آینده گام های مناسبی برای دور شدن از بحران پیری جمعیت برداریم.