Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما :استاندار یزد در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد گفت: توسعۀ فرهنگی  از مهمترین برنامه‌های فرهنگی دولت تدبیر و امید در یزد به شمار می رود.

پایگاه خبری یزدباما :به  گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای اداری استان پیش از ظهر چهارشنبه 12 آبان با حضور قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور، استاندار یزد،  معاونان استاندار، مشاوران استاندار و  اعضای شورای اداری استان در تالار اندیشۀ استانداری یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست مهمترین مشکل یزد را وقوع خشکسالی‌های پیاپی و کمبود آب دانست و گفت: با توجه به امکانات و ظرفیت‌های استان ارتقای وضع آب، گردشگری، فرهنگ و هنر، علم و فناوری، صنایع و معادن، انرژی خورشیدی، بهداشت و درمان، محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان هشت محور توسعۀ استان یزد در نظر گرفته شده است.
«سیدمحمد میرمحمدی» به بیان محور اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه محورهای توسعۀ استان از شهریور 92 تا شهریور 94 پرداخت و افزود: اقدامات استان در کتاب «ارمغان تدبیر» تهیه شده و در اختیار رسانه‌ها، مدیران، ائمۀ جمعه و جماعات و دیگر اقشار قرار گرفته تا اقدامات دولت مورد بررسی قرار گیرد تا اگر نقدی هست، مطرح شود.
رئیس شورای اداری استان تعامل و هماهنگی دستگاه‌های استان برای تحقق توسعۀ مطلوب را خوب ارزیابی کرد و گفت: در شرایطی که تنگناهای مالی و مشکلات تحریم‌ها، مسائل مربوط به صادرات کالا، تأمین مواد اولیه و از این دست مشکلات گریبانگیر کشور بود، شاهد اقدامات درخور و شایسته‌ای در استان بوده‌ایم.
میرمحمدی به دیگر اقدامات استان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: امروز دیواری وجود ندارد که مانع از انتقال اطلاعات شود و استان با توجه به محور قرار دادن اندیشۀ آحاد جامعۀ یزد، استفاده از شاخص‌ها و امتیازات فکری را ملاک رشد استان قرار داده است.
استاندار یزد یادآور شد: تهیۀ نقشۀ راه توسعۀ فرهنگی استان و تشکیل‌ شبکه‌ای وسیع برای تولید محتوا و تبدیل فضای جامعه به فضایی فرهنگی از مهمترین اقدامات فرهنگی استان در دولت تدبیر و امید بوده است که در این راستا کوشش شده از متخصصان، افراد کارآمد، رهبران فکری و معتمدان محلی در مرکز استان و شهرستان ها استفاده شود و به سطح محلات نیز توسعه یابد.
وی به اقدامات استان در حوزۀ کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخت و در این باره به تشکیل اردوگاهی برای ساماندهی و درمان آسیب دیدگان اجتماعی اشاره کرد که با کوشش نیروی انتظامی و پشتیبانی دولت درمان شده و زمینۀ اشتغال آنان فرآهم می‌شود.
میرمحمدی تشکیل کارگروه‌هایی به کوشش دادگستری و قوۀ قضاییه و مشارکت دستگاه‌های مرتبط را از دیگر اقدامات جالب توجه دولت در پیشگیری از جرم بیان کرد و دربارۀ آسیب حاشیه‌نشینی نیز بهبود سلامت و بهداشت جامعه به همّت دانشگاه علوم پزشکی و خانه‌های سلامت مدنظر دولت قرار گرفته است.
وی در حوزۀ فرهنگی اهمیت آموزش و پرورش و آموزش، آموزگاران، اولیا و نقشی که باید به دانش‌آموزان برای یادگیری مهارت‌های زندگی داد را خشت نخست فعالیت‌های فرهنگی استان دانست و گفت: کوشش استان، الگوسازی برای دانش‌آموزان بوده است.
استاندار یزد محور قرار دادن قانون در همۀ امور، تکریم ارباب رجوع و برخورد صادقانه با وی را اساس کار دولت یازدهم در استان بیان کرد و یادآور شد: رعایت حقوق شهروندی و اعمال بی‌طرفانه قانون، اساس کار مدیران تدبیر و امید بوده است.
وی اقدامات استان در حوزۀ امنیت، اشتغال و اقتصاد مقاومتی را برشمرد و با بیان اینکه استان از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است، گفت: اصلاح فرهنگ کار، متناسب کردن بازار کار با تمایلات و تحصیلات فارغ‌التحصیلان و توسعۀ مراکز رشد و فناوری از اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینۀ اشتغال بوده است.
رییس شورای اداری استان در پایان سخنانش در باره رویکردهای اقتصاد مقاومتی به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تأسیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و تهیۀ کتابچۀ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد.
گفتنی است در نشست شورای اداری استان رئیس سازمان برنامه و بودجۀ یزد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس دانشگاه یزد به بیان اقدامات دستگاه زیر نظر خود پرداختند.