Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما:  80 شاعر آئینی کشور در پنجمین همایش «شاعران اهل بیت (ع)» در یزد گردهم‌ می‌آیند.

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛ جواد حیدری مدیر عامل مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام در تشریح چگونگی برپایی این همایش گفت: ٨٠ نفر از شاعران کشور از استان های یزد، کرمان، قم ٬ اصفهان و سیستان و بلوچستان که در مدح ائمه اطهار (ع) چکامه سرایی می کنند، طی سه روز و در پنجمین همایش منطقه ای شاعران اهل بیت (ع) گرد هم می آیند.
جواد حیدری افزود: شاعران آیینی در این همایش که در محل هتل سنتی والی یزد برگزار می شود، در کارگاه های تخصصی آموزشی شعرآیینی با موضوعات مختلفی از جمله کارگاه نقد شعر‌ ٬ بایدها و نبایدهای شعر آیینی ٬ نوآوری در شعر ٬ حماسه در مرثیه و کارگاههای دیگر حضور خواهند یافت.
به گفته وی مباحث تخصصی کارگاه های آموزشی پنجمین همایش شاعران اهل بیت (ع)  توسط اساتید نامی کشور همچون استاد خسرو احتشامی ٬ سعید بیابانکی، سید مهدی حسینی، مهدی امین فروغی و زکریا اخلاقی ارائه می شود.
گفتنی است، در این همایش سه روزه، شاعران آیینی علاوه بر استفاده از مباحث و کارگاههای تخصصی شعر آیینی و آشنایی و هم افزایی ، از برنامه های تفریحی ٬ معنوی و فرهنگی نیز بهره خواهند برد.