Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛ علی غیاثی ندوشن؛برگزاری بخش استانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاترفجر،جشنواره موسیقی کویرنشینان،جشنواره شعر نماز وجشنواره استانی” شعر طنز جوان” را از مهمترین برنامه های اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد تا طی یک ماه آینده عنوان کرد.
وی زمان برگزاری بخش استانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاترفجر در استان یزد را١۵دی ماه اعلام کرد و گفت:این جشنواره به مدت سه روز در شهر یزد برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزداظهارداشت: بخش استانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاترفجربا حضور گروههای نمایشی از سراسرکشور و یک گروه مهممان خارجی برپا خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین از برگزاری جشنواره شعر نماز و نیایش در این استان خبر داد.وی اظهار کرد: این جشنوراه با گستره استانی در اواخر دی ماه امسال برگزار می‌شود.
به گفته غیاثی ندوشن، آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در حال داوری است که نتایج آن به زودی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.وی در همین حال عنوان کرد که کتاب آثار برگزیده جشنواره شعر نماز و نیایش چاپ و منتشر می‌شود.مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این جشنواره شعر با همکاری ستاد اقامه نماز و برخی دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه از برگزاری جشنواره استانی” شعر طنز جوان” خبر داد.وی گفت:مراسم اختتامیه و آیین تجلیل از برگزیدگان ١۴بهمن ماه برگزار می شود.غیاثی ندوشن اظهار داشت:قالب های شعرهای ارسالی آزاد است وشاعران می توانند حداکثر٣قطعه شعر در قالب های کلاسیک (قصیده،غزل،رباعی و…)و قالب های نو (نیمایی،سپید و…)به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.
وی گفت : این جشنواره در شهرستان مهریز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از دستگاههای فرهنگی این شهرستان برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین از انتشار فراخوان جشنواره موسیقی کویرنشینان در این استان خبر داد. وی ادامه داد:جشنواره موسیقی کویرنشینان با هدف پاسداشت قرنها تلاش مردمان صبور خطه کویر در حفظ حیات و یادآور همراهی و همدلی هنرمندان پرتلاش موسیقی یزد، با فرازهای درخشان تاریخ معاصر کشوربرگزار می شود.به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،زمان برگزاری این جشنواره ١٨ بهمن ماه  سالجاری خواهد بود.