Print Friendly, PDF & Email

 مسئول بسیج رسانه استان یزد : جشنواره رسانه ای ابوذر  امسال برای اولین بار با هدف همگرایی رسانه ها در یزد برگزار می شود .

به گزارش پایگاه خبری یزد باما ، علی محمد پارساییان ، در نشست خبری جشنواره ملی رسانه‌ای ابوذر در استان یزد بیان  داشت: دشمن هشت سال در جنگ سخت نتوانست بر ما پیروز شود بنابراین دست به جنگ تمام عیار رسانه‌ای و جنگ نرم زد تا بر تفکر و ذهن مردم جامعه مدیریت کند و اعتقاد، ارزش‌ها و باورهای ملت ایران را با استفاده از سلاح و ابزار رسانه هدف قرار داد.

پارساییان افزود : دشمن قصد دارد در جنگ رسانه به مفاهیم خانواده، مفاهیم دینی و یا افتخارات مردم ضربه بزند، و با ابزار یا قدرت رسانه افکار خود را بر مردم جهان تلقین می‌کند.

وی گفت: این رسانه است که توانایی افکارسازی دارد، برای اینکه بتوانیم یک جبهه واحد رسانه‌ای علیه دشمنان ملت تشکیل دهیم نیاز به جریان واحد رسانه‌ای در راستای اهداف کشور داریم از این جهت اقدام به برگزاری جشنواره ابوذر نمودیم.

مسئول برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر در یزد ادامه داد : جشنواره ابوذر که شش سال است که در کشور برگزار می‌شود امسال برای اولین بار در یزد اجرا می‌شود، این جشنواره چندین هدف را دنبال می‌کند که مهم‌ترین آن همگرایی رسانه‌ها است.‌

پارساییان بیان کرد: قطعا در جنگ ابزار سخت بازدارنده است اما جبهه رسانه‌ای است که مفاهیم و ارزش‌های دینی و دستاوردهای انقلابی را می‌تواند انتقال بدهد.

وی با بیان اینکه با برگزاری این رویداد یک جبهه واحد رسانه از همه ظرفیت‌های رسانه استان حتی رسانه‌های منتقد ایجاد می‌کند خاطر نشان کرد: ترییت، آموزش و ارتقا رسانه‌ها هدف مهمی است، ما در کنار این اهداف توجه به حمایت از رسانه‌ها هم خواهیم داشت، رسانه‌ها زحمات زیادی برای انتقال ارزش‌ها و باورهای انقلاب اسلامی به جامعه کشیدند، اما متاسفانه این قشر اثرگذار در جامعه کمتر دیده شدند و مشکلات آنان مورد توجه قرار نگرفته است.

لازم به ذکر است : مهلت ارسال آثار به جشنواره از فردا تا ۱۵ آبان می‌باشد و همه رسانه‌های استان می‌تواند در اولین جشنواره استانی ابوذر شرکت کنند.

 جشنواره در ۱۰ قالب خبری و رسانه‌ای شامل خبر و گزارش ( تحلیلی، خبری و تحقیقی)، مصاحبه، تیتر، مقاله، یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفوگرافی، موشن گرافی و فیلم کوتاه قابل انتشار در فضای مجازی می باشد.

 محورهای جشنواره شامل جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن شناسی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، کرونا و کمک مؤمنانه، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، ۴۰ سالگی دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب اسلامی، ۴۰ سالگی بسیج و حوزه اقدام و امیدآفرنی است.

 اصحاب رسانه می‌توانند برای شرکت در این جشنواره، ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره ابوذر در یزد به آدرس aboozarha. Com مراجعه کرده و حداکثر در سه قالب جشنواره و هر کدام یک اثر شرکت کنند.