Print Friendly, PDF & Email
سرپرست حوزه هنری استان یزد : رونمایی سند تحول و چشم‌انداز حوزه هنری یزد، برگزاری محفل طنز «قندشکن» همزمان با شب میلاد کریم اهل‎بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و افتتاح نمایشگاه آثار تجسمی با موضوع هنر انقلاب اسلامی در نگارخانه حوزه هنری استان را از جمله برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، محمدصادق کوچک‌زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی و تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به همین مناسبت در یزد خبر داد.

وی مراسم شب زنده‌داری ویژه هنرمندان و اهالی هنر را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده عنوان کرد و افزود: این محفل صمیمانه که شامل برنامه‌های متنوع است از ساعت ۲۲ پنجشنبه ۲۵ فروردین تا سحرگاه جمعه ۲۶ فروردین در حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

وی رونمایی از سردیس شهید سیدمرتضی آوینی در حوزه هنری استان، رونمایی سند تحول و چشم‌انداز حوزه هنری یزد، برگزاری محفل طنز «قندشکن» همزمان با شب میلاد کریم اهل‎بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و افتتاح نمایشگاه آثار تجسمی با موضوع هنر انقلاب اسلامی در نگارخانه حوزه هنری استان را از جمله برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

کوچک‌زاده ادامه داد: غبار روبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، تولید و انتشار نماهنگ روز جهانی قدس، رونمایی از تازه‌های نشر حوزه هنری یزد، برگزاری نشست تخصصی با موضوع هنر انقلاب و هنر مواجهه، اکران و تحلیل فیلم با محوریت ضد صهیونیستی و برپایی نمایشگاه مجازی آثار تجسمی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد است.

سرپرست حوزه هنری استان یزد برگزاری نخستین شب خاطره شهدای یزدی مواجهه با اسرائیل را یکی دیگر از برنامه‎های شاخص هفته هنر انقلاب برشمرد و گفت: این برنامه در آستانه پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس و نهم اردیبهشت روز جهانی قدس برگزار می‌شود.

کوچک‌زاده اظهار داشت: شهیدان محمدحسین رمضانخانی، محمدحسن رشیدی، سردار محمدعلی الله‌دادی(فرمانده سابق سپاه الغدیر) و سردار جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان از جمله شهدای یزدی یا منتسب به این دیار هستند که در مواجهه و رویارویی با رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

وی افزود: این برنامه همراه با تجلیل از خانواده شهدای مواجهه، شامگاه سه‌شنبه ۳۰ فروردین با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان، رزمندگان و هنرمندان در حسینیه شهید آیت‎الله صدوقی(ره) برگزار خواهد شد.

سرپرست حوزه هنری یزد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

۲۰ فروردین‌ به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و سرآغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است.