Print Friendly, PDF & Email

استاندار یزد در نشست شورای توسعه گردشگری استان از اتاق بازرگانی استان هم خواست برای استفاده از ظرفیت های قانونی با هدف توسعه و ترویج گردشگری استان در قالب هزینه های قابل قبول مالیاتی، حداقل به میزان  ۵۰ میلیارد تومان اقدام کند

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا -یزد؛استاندار یزد در نشست شورای توسعه گردشگری استان از اتاق بازرگانی استان  خواست برای استفاده از ظرفیت های قانونی با هدف توسعه و ترویج گردشگری استان در قالب هزینه های قابل قبول مالیاتی، حداقل به میزان  ۵۰ میلیارد تومان اقدام کند و استفاده از ظرفیت محصولات تبلیغاتی استان در عرصه بین المللی نیز مد نظر این اتاق باشد.

مهران فاطمی  در این نشست افزود: لازم است در این کارگروه مشکلاتی از قبیل ارائه مجوز، واگذاری زمین، اعطای آب و برق و گاز، مشکلات مالیاتی، تسهیلات یا مدیریت شهری و شهرداری ها در حوزه گردشگری حل و فصل گردد.

وی بررسی اعزام هیات های گردشگری به کشورها و تعیین کشور مقصد آنها را دیگر وظیفه این کارگروه بیان کرد و اظهار داشـت: با تشکیل این کارگروه، خیلی از مسائل این حوزه حل میشود؛ لازم است در این کارگروه تسهیل ویژه، مقامات قضایی و اجرایی استان با همچنین بخش خصوصی حضور داشته باشند.

فاطمی، هدایت، حمایت و نظارت را سه عنصر لازم در حوزه گردشگری بیان کرد و یادآور شد: ریل گذاری ها در حوزه گردشگری انجام شده و این ریل گذاری همان سند آمایش ماست  و مدل عملیاتی سند آمایش هم سند یزد نوین است .

وی با اشاره به اینکه هر دستوری که در این نشست بررسی می شود باید ناظر بر پروژه ها و سیاستهای  یزد نوین باشد تصریح کرد: انتظار داریم این بخش توسط بخش خصوصی و فعالان این عرصه دنبال شود.

استاندار یزد، مشخص کردن متولیان مختلف حوزه گردشکری مانند گردشگری معنوی و مذهبی یا مثلا غذا را خواستار شد و گفت: باید راهبردها و سیاستهای ما در حوزه چشم انداز گردشگری مشخص گردد.

وی تشکیل هسته اندیشه ورزی برای حوزه گردشگری سلامت را هم لازم دانست، هسته ای که دائما با نگاه آینده پژوهانه و مدیریت دانش و تجربه به این حوزه نگاه کند.

فاطمی، نگاه همزمان به “موضوعات راهبردی دراز مدت” و “موضوعات روز و فوری” در عرصه گردشگری را خواستار شد و گفت: در کنار برنامه های دراز مدت در این حوزه باید چند برنامه روزانه و فوری گردشگری هم دیده شود.