Print Friendly, PDF & Email

افتتاح نگارخانه “جریان” در یزد

 
با حضور عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نگارخانه جریان افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در آیین افتتاح این نگارخانه احسان عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: یکی از پایه های اصلی زیرساخت های فرهنگی و عامل گسترش بسترهای هنری، نگارخانه ها هستند.
عابدی با اشاره به این که این نگارخانه به مساحت ۲۵۰ مترمربع و با همت بخش خصوصی با مدیریت خانم نسیم امراللهی ظرفیت نمایش ۳۰ اثر هنری را دارد، اضافه کرد: جوانان و علاقه مندان به فرهنگ و هنر می توانند برای جلوه آثارشان، رونق کار و نگاه های مردمی از این فضا استفاده کنند.
همزمان با افتتاح نگارخانه، نمایشگاه نقاشی  “شاهنامه” شامل، طراحی، نقاشی،  از آثار هنرمندان یزد گشایش یافت.

مسابقه بزرگ کتابخوانی “سلام بر ابراهیم” با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده این مسابقه به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه مسابقه بزرگ کتابخوانی ” سلام بر ابراهیم” با حضور خواهر شهید هادی، امام جمعه شهرستان ، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری مهریز و جمعی از مسئولین، مردم و دانش آموزان در سالن اجتماعات پردیس شکیب مهریز برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز ، محمد رضا دهقان نیری گفت:  آیین اختتامیه مسابقه بزرگ کتابخوانی سلام بر ابراهیم همزمان با سالروز  میلاد این شهید بزرگوار برگزار  و از  نفرات برتر این مسابقه  تجلیل شد.
وی گفت: این مراسم با حضور سرکار خانم “زهره هادی “خواهر شهید بزرگوار ، امام جمعه شهرستان جمعی از مسئولین ،مردم و دانش آموزن در روز چهارشنبه ششم اردی بهشت ماه در سالن پردیس شکیب مهریز برگزار و از ۵۸ دانش آموز برگزیده این مراسم  تجلیل شد.

دهقان نیری هدف  از این طرح را آشنایی دانش آموزان با این این شهید والامقام  و سبک زندگی،  آرمان ها  و وصایایش بر شمرد و گفت: شروع این طرح در روز ۲۱ بهمن ماه و همزمان با سالروز شهادت شهید و با حضور برادر بزرگوار ایشان در  آیین رو نمایی از پوستر مسابقه در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بود. پس از آن ۵۰۰ جلد کتاب سلام بر ابراهیم با تخفیف ۵۰ درصد در اختیار مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان مهریز قرار گرفت و در این مدت ۶۲۸ دانش آموز در این مسابقه شرکت کردند.
وی افزود: آزمون این مسابقه به صورت حضوری و در ۳۰ حوزه  امتحانی شهری و روستایی شهرستان در تاریخ ۱۹ فروردین ماه برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان از این طرح اظهار امیدواری کرد با برگزاری مسابقات کتابخوانی  از زندگی شهدا ضمن ترویج فرهنگ کتابخوانی ،   نوجوانان آشنایی بیشتری  با شهدای جنگ تحمیلی و آرمان های مقدسشان پیدا کنند.

مستند فرزند ایران و کتاب ایران‌نامه در یزد رونمایی شد

مستند فرزند ایران و کتاب ایران نامه در آیین گرامیداشت زنده یاد دکتر محمد علی اسلامی ندوشن در یزد رونمایی و مراسم اولین سالگرد درگذشت دکتر اسلامی ندوشن با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، چهارشنبه شب در تالار فرهنگ این اداره کل برگزار شد.

اسلامی ندوشن در آثارش با نثری ساده و روان، ایران و ایرانی را در جهان پر آوازه کند و تلاش هایش برای پیوند نسل جوان با بنیادهای فرهنگی به آثار وی امتیاز ویژه ای داده است و از ۵۰ اثرش بیش از ۱۰ اثر با نام ایران است و آثارش در اغلب کتابخانه های کشور موجود است.

کتاب « روزها » ماندگارترین اثر ادبی دکتر اسلامی ندوشن است و «نامه به فرزند» آخرین اثر چاپ شده این استاد زبان و ادبیات فارسی است.