Print Friendly, PDF & Email

عملیات اجرایی پردیس سینمایی آسمان یزد در مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع با ظرفیت ۸۷۰ صندلی با حضور مسوولان استان و کشور در بافت تاریخی یزد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری یزد، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در این آیین گفت: این پردیس سینمایی علاوه بر خروجی و محصولی که در انتهای کار خواهد داشت، یک محیط فرهنگی و هنری برای مردم یزد است و برای حوزه هنری اهمیت راهبری دارد.

محمدمهدی دادمان با بیان اینکه این پردیس سینمایی یک اتفاق خوب در معماری ایرانی اسلامی خواهد بود افزود: اینکه بتوانیم در بافت قدیمی یزد یک پروژه مدرن و در عین حال همگن و دارای زیست مشترک با بافت قدیمی و فرهنگ اصیل ایجاد کنیم کار پیچیده، سخت و ارزشمندی است.

وی اظهار کرد: متخصصان امر به سختی این امر اذعان دارند، اما بخش خوب این سختی در لایه‌های طراحی است که با کمک طراحان و معماران خوب یزد و کشور انجام شده است و امیدواریم به یاری خدا به بهترین نحو به سرانجام برسد و موجب سربلندی هنر انقلاب اسلامی باشد.

رییس حوزه هنری کشور تصریح کرد: در پایان فاز دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری که هنوز بعضی از پردیس‌ها و سالن‌های آن به صورت رسمی افتتاح نشده ۲۳۰ سالن سینمایی در خدمت مردم ایران خواهد بود در حالی که این تعداد در انتهای سال ۹۸ فقط ۱۰۳ سالن بود.

وی ادامه داد: این نهاد سال گذشته با چهار اثر در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در حال حاضر دو طرح جدی در حوزه سریال‌های نمایشی در دست تولید دارد.

دادمان خاطرنشان کرد: حوزه هنری آمادگی دارد یک اثر بزرگ در حوزه سینما و هنرهای نمایشی با محوریت قهرمان‌های انقلابی استان یزد تولید کند.

لزوم تولید فیلم زندگی تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس

استاندار یزد هم پروژه پردیس سینمایی آسمان یزد را پیوست فرهنگی هفته دولت یزد دانست و از نگاه ویژه مجموعه مدیریتی استان به دستگاه ها و مجموعه های فرهنگی و افزایش قابل توجه اعتبارات این حوزه نسبت به گذشته خبر داد.

مهران فاطمی افزود: امید است هر سال شاهد آغاز عملیات اجرایی و یا افتتاح چنین پروژه های ارزشمند در سطح استان باشیم.

وی در ادامه با قدردانی از اقدامات بسیار خوب و ارزشمند رئیس حوزه هنری کشور و مجموعه حوزه هنری یزد بواسطه پیگیری مسائل مربوط به این پروژه، اظهار کرد: مجموعه مدیریتی استان نگاه ویژه ای به دستگاه ها و مجموعه های فرهنگی و به ویژه دستگاه های انقلابی فعال در این حوزه داشته که افزایش قابل توجه اعتبارات این حوزه نسبت به گذشته، موید این امر است.

استاندار یزد از همراهی و حمایت از اجرای این پروژه تا مراحل پایانی آن خبرداد و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم جهت فعالسازی پروژه های نیمه تمام فرهنگی استان و به ثمر رسیدن آن ها صورت خواهد گرفت.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مبنی بر ساخت فیلم زندگی نامه مادر شهید بابایی اشاره و اضافه کرد: همراهی های لازم جهت تحقق این امر مهم و مورد تاکید رهبری انجام خواهد شد.

زمانی از وقت گردشگران خارجی را برای تماشای فیلم‌های معرف فرهنگ ایران اختصاص دهیم

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه پس از انقلاب نگاه‌ها به هنر و سینما تغییر کرد، گفت: امروز باید با استفاده بهینه از بستر سینما، فرهنگ، هنر و تئاتر، پیام‌های ارزشی‌ و انقلابی را به دیگران منتقل کنیم.

محمدصالح جوکار با اشاره به نقش و جایگاه سینما اظهار کرد: امروز سینما در زمینه تبلیغات و مباحث فرهنگی حرف اول را در دنیا می‌زند و استکبار از این هنر و صنعت بیشترین استفاده را برای تخریب فرهنگ ایران به کار می‌گیرد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر چیزی که از بستر هنر برخیزد، یقیناً آن موضوع پایدار خواهد بود، ادامه داد: بنابراین در این عرصه هرچه اهتمام داشته باشیم و تلاش کنیم جای کار بیشتری دارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در همین ایام محرم و عاشورا زمانی که گردشگران خارجی به یزد مراجعه و آیین عزاداری این شهر را مشاهده می‌کنند، نگاه آنها به اسلام تغییر می‌کند؛ بنابراین با چنین تأثیری، چرا در بافت تاریخی ساعاتی از وقت گردشگران را برای تماشای فیلم‌های مناسب که فرهنگ ایران را معرفی می‌کند، اختصاص ندهیم.

جوکار با بیان اینکه یزد به عنوان شهر تاریخی شناخته شده و بافت تاریخی آن به ثبت جهانی رسیده است، گفت: زمانی که از یزد به عنوان شهری تاریخی و جهانی یاد می‌کنیم، این شهر باید استانداردها و امکانات لازم به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر را داشته باشد.

وی افزود: زمانی که به ۴۵ سال قبل بر می‌گردیم جمعیت شهر یزد ۲۵۰ هزار نفر بود و سه سینما داشتیم اما امروز جمعیت یزد به ۷۵۰ هزار نفر رسیده اما مکان لازم برای فعالیت‌های هنری را نداریم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید در یزد تناسبی میان زیرساخت‌ها، آثار و اصحاب هنر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این نابرابری سال‌ها است که یزد و هنرمندان یزدی را آزار می‌دهد و کمتر کسی به آن توجه کرده است.

جوکار به ناتمام ماندن تعدادی از پروژه‌های فرهنگی در نقاط مختلف شهر یزد اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها به دلایل مختلف معطل مانده که امیدواریم هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

با تولید فیلم‌های دینی بهترین الگوها را به مردم معرفی کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم با اشاره به تأثیر فعالیت‌های فرهنگی بر جامعه اظهار داشت: شاید امروز دیدن یک فیلم سینمایی به اندازه خواندن چندین جلد کتاب تأثیرگذار باشد.

عزیز الله سیفی افزود: هنر، به ویژه در حوزه تئاتر و فیلم سینمایی به حدی بر روح و روان انسان تأثیر می‌گذارد که به وسیله آن می‌توان به راحتی در حوزه فرهنگ‌سازی اقدام کرد.

وی به تأثیرگذاری سریال مختارنامه در معرفی قیام حضرت امام حسین(ع) و اهداف آن اشاره و خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم در تمام فعالیت‌هایمان از هنر استفاده کنیم تأثیرگذاری آن بسیار بیشتر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم به خوبی تاریخ بزرگ اسلام، دین و زندگی اولیاء را به تصویر بکشیم تا بهترین الگوها را به مردم معرفی کنیم، گفت: در سال‌های اخیر حوزه هنری و وزارت ارشاد آثار خوبی را تولید کرده یا در حال تولید آن هستند که اقدامات بسیار خوب و مبارکی است اما به تصویر کشیدن و نمایش عمومی این آثار نیازمند پردیس‌های بزرگی است و امروز عملیات عمرانی ساخت یکی از فاخرترین پردیس‌های سینمایی در یزد آغاز شد.

سیفی ادامه داد: در استان یزد سابقه و خاطره خوبی از پیمانکاران پروژه‌های فرهنگی نداریم، گاهی حتی یک پروژه نزدیک به ۲۰ سال به طول می‌انجامید، اما به بهره‌برداری نمی‌رسید.

وی بیان کرد: در حال حاضر در شهر یزد پروژه‌های مختلف فرهنگی داریم که سال‌ها است به حال خود رها شده‌اند در حالی که شاید تنها با چند میلیارد تومان این پروژه‌های عظیم به بهره‌برداری برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با گلایه از تعیین تکلیف نشدن این پروژه‌ها، افزود: گاهی برای بعضی پروژه‌ها اعتبارات بسیار زیادی توسط دولت در نظر گرفته می‌شود در حالی که با همین میزان اعتبار می‌توان تعداد بسیار زیادی از پروژه‌های فرهنگی را در یزد به بهره‌برداری رساند.

سیفی اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد برای اجرایی و نهایی شدن پردیس سینمایی آسمان نهایت همکاری را انجام می‌دهند و درخواستمان از حوزه هنری این است که بر اساس زمان‌بندی اعلام شده پروژه را جلو ببرد.

پردیس سینمایی آسمان یزد با شارکت شهرداری یزد و سرمایه‌گذاری مؤسسه فرهنگی «بهمن سبز» حوزه هنری در چهار طبقه با زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در مدت دو سال در بلوار بسیج احداث می‌شود و دارای ۶ سالن سینما با ظرفیت حدود ۸۷۰ صندلی و یک سالن آمفی‌تئاتر روباز ۳۵۰ نفره است.

این پردیس سینمایی با استفاده از مدرن‌ترین امکانات و تجهیزات سینمایی و به‌روزترین استانداردهای سازه و نمایش ساخته می‌شود و علاوه بر سالن‌های سینما دارای نگارخانه، استودیو ضبط صدا و تصویر، فضای برگزاری کارگاه‌های هنری، غرفه‌های تجاری، فروشگاه محصولات فرهنگی و فضای بازی کودکان است.