Print Friendly, PDF & Email

پنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان کویر روز یکشنبه با حضور گروههای نمایشی پنج استان در یزد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا -یزد؛ مدیرکل بهزیستی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جشنواره یاد شده تا ۱۵ آذرماه در این استان برگزار می شود گفت: مجموعا ۱۱۸ اثر از استان های یاد شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۲۰ اثر مورد تایید نهایی هیات داوران قرار گرفت.

رضا ابهت  افزود: از مجموع آثار راه یافته به جشنواره، ۱۰ مورد در زمینه کودک و نوجوان، ۶ مورد صحنه‌ای و چهار اثر هم خیابانی است.

وی آثار راه یافته به جشنواره را از استانهای سیستان و بلوچستان ، خراسان رضوی ، کرمان ، خراسان جنوبی و یزد به ترتیب با سه ، پنج ، چهار ، یک و هفت اثر بیان و اظهار کرد: این آثار در چهار سالن شامل تالار هنر، پیامبر اعظم (ص) بهزیستی ، محوطه هتل صفاییه و تالار پائیز به نمایش در می آیند.

ابهت با بیان اینکه مجموع عوامل، بازیگران و کارگردانان آثار راه یافته به جشنواره ۲۱۳ نفر هستند که ۱۳۰ نفر از آنها معلولان می باشند، یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت و توانمندی های هنری افراد دارای معلولیت اعلام کرد.

وی تصریح کرد: خط روی خط، مترو تهران ، برای کلاه آهنی ، دختری که بخت در خانه اش را زد، مهرنگ ، احساس آهنی ، لبخند با طعم ماسک ، عروسی خاله سوسکه ، ناردونه و نازدونه ، خودپرواز و یک اتوبوس سفارشی از جمله آثار نمایشی است که در جشنواره ارائه می شوند.