Print Friendly, PDF & Email

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، گفت: می‌توانیم یزد را به مرکز رویدادهای مربوط به کتاب در کشور تبدیل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما ،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ؛ محمدصالح جوکار با حضور در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دیدار با مجید جوادیان‌زاده مدیرکل، ضمن اشاره به ظرفیت‌های گسترده یزد در حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: با معرفی کتاب به‌خصوص کتاب‌های دینی و آیینی به مردم و نوجوانان و کودکان، می‌توانیم یزد را به مرکز رویدادهای مربوط به کتاب در کشور تبدیل کنیم.

وی افزود: برای اینکه یزد، مرکزیت رویدادهای مربوط به کتاب به‌خصوص کتاب‌های دینی و آیینی از جمله پایتختی صحیفه سجادیه باشد، باید یک‌سری اقدامات در راستای معرفی به مردم به‌ویژه جوانان و کودکان مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این مراسم نیز مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی در استان گفت: در سال گذشته با توجه به برنامه‌ها و اقداماتی که در زمینه کتاب و کتابخوانی داشتیم، توانستیم برند و عنوان پایتختی کتاب ایران را به خود اختصاص دهیم که این افتخار توانست بسیاری از اتفاقات خوب در این حوزه برای ما رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه یزد بعنوان استانی پیشرو درترویج کتابخوانی مطرح است افزود: ما برنامه های کتابخوانی خود را محدود به سال گذشته نکردیم و سعی داریم با چشم‌انداز کسب پایتختی کتاب جهان در این مسیر حرکت کنیم.

جوادیان زاده تصریح کرد:برای سال ۲۰۲۲انتخاب یزد بعنوان پایتخت کتاب جهان را دنبال می کنیم.