Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛ ٣ اردیبهشت این اداره کل با حضور در برنامه جنبی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،روز یزد را برگزار خواهد کرد. در این برنامه؛سخنرانی،نمایشگاه آثار تاریخی و مشاهیر یزد،اسناد مرتبط یزد،کتابهای مهم نویسندگان برجسته یزدی،تئاترخیابانی و فیلم هایی مرتبط با یزد برگزارمی شود.
پخش فیلم مستند مرحوم آذر یزدی خادم قرآنی و پدر ادبیات کودک و نوجوان در برنامه روز یزد از دیگربرنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزداست.
این فیلم با توجه به برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پخش و اکران می شود.همچنین رونمایی از ۵ عنوان کتاب مرتبط با اخوان ثالث از دیگر برنامه های مهمی است که در این روز برگزارخواهد شد.
این ۵ کتاب با توجه برگزاری اولین همایش ملی مهدی اخوان ثالث در یزد در سال گذشته اخیرا چاپ و منتشر شده است.یادآوری می شود، شخصیت های مهم و برجسته یزدی که در تهران مقیم هستند نیز در این برنامه حضور خواهند داشت.
در تاریخ ٣٠اردیبهشت نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،اردیبهشت تئاتر را برگزار می نماید.در این برنامه از تعدادی از فعالان عرصه تئاتر تجلیل وقدردانی بعمل می آید.
همچنین نخستین جشنواره مد و لباس استان یزد ٣٠ و ٣١ اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی و هنری حضرت آیت الله خاتمی(ره) شهرستان اردکان برگزار خواهد شد و در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه آخرین دستآوردهای صنایع و فعالان عرصه مد، لباس و پوشاک اسلامی ایرانی کشور به نمایش در خواهد آمد.
دومین کنگره ملی شعر توحیدی هم در شهرستان میبد برگزار می شود. به منظور ترویج شعر رسالت‌مند و الهی و ایجاد فضایی مناسب برای رویکرد شاعران به مسأله توحید و آفرینش اشعار با مضامین منطبق با نخستین اصل اعتقادی اسلام و نیز احیای شعرهای توحیدی شاعران بزرگ پارسی‌زبان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد با حمایت و همراهی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد دومین کنگره سراسری شعر توحیدی در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان برگزار می‌کند.زمان برگزاری این کنگره اول خرداد ماه اعلام شده است.