Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما:رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست گفت:  نخستین جشنواره  استانی سرودهای آسمانی به مناسبت هفته قرآن و عترت  به میزبانی مروست برگزار خواهد شد .

پایگاه خبری یزد باما:اکبر رنجبر آخرین مهلت ارسال آثار را ٢٣ دی ماه سالجاری اعلام کرد و گفت: این جشنواره در بخش  تاریخی مروست برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند با موضوعات؛ قصص قرآنی، اصول عقاید، سیره ائمه اطهار(ع)، خانواده، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، وحدت، احسان به والدین، دفاع مقدس، احیای فرهنگ دارالعباده، ایثار و شهادت، برادری و مسئولیت، عفاف و حجاب و امربه معروف آثار خود را ارسال نمایند.
وی زمان اعلام نتایج را ٢۶ دی ماه و معرفی برگزیدگان را ٨ بهمن سالجاری ذکر کرد و افزود: هرگروه با سه اثر می تواند در جشنواره استانی سروده های آسمانی شرکت نماید
رییس اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی مروست با بیان اینکه  به گروه های برگزیده جشنواره هدیه نقدی و لوح سپاس  اهداء می شود تاکید کرد: آثار تولید شده باید با موضوعات جشنواره همخوانی داشته باشد و آثار در قالب لوح فشرده تنظیم و به دبیرخانه جشنواره که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش مروست مستقراست، ارسال نمایند.

مَروست شهری است در بخش مروست استان یزد ایران. مروست تا سال ۱۳۵۹ جز استان کرمان بوده است. جمعیت آن در سال۱۳۸۵ برابر با۱۹۰۰۰نفر بوده‌است.[۱]به دلیل نزدیکی با استان کرمان، گویش مردم مروست بسیار به کرمانی‌ها شباهت دارد.

مجموعه ابنیه تاریخی مرکزی مروست نقطه دیدنی تاریخ این شهر است. این مجموعه عبارت است از: مسجد شاه حسین مروست، متعلق به دوران قاجاریه (که در فهرست آثار ملی ثبت شده‌است)، مسجد حاجی قاسم، گنبدی، قلعه تاریخی مروست، مسجد جامع، بقعه شیخ عبدالله، بقعه شیخ بهاالدین و کاروانسرای شعبه