Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛به گزارش‌روابط عمومی‌حوزه هنری‌استان‌یزد: رییس حوزه هنری یزد از انتشار فراخوان نخستین جشنواره استانی طنز مکتوب با عنوان «قند شکن» خبر داد و گفت: این جشنواره با مشارکت حوزه هنری استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد شهریورماه سال جاری با حضور شاعران، طنزپردازان و فعالان حوزه شعر و ادب در یزد برگزار خواهد شد.

محمدصادق کوچک زاده به اهمیت شعر طنز و اقبال روز افزون جامعه به این گونه آثار اشاره کرد و افزود: می‌توان از این ابزار به عنوان زیباترین قالب برای انتقال همه‌ پیام‌های نوین، در راستای ارتقای فرهنگ جامعه و توجه به معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی استفاده کرد.
وی رویکرد این جشنواره را نوآوری، خلاقیت و پرهیز از سطحی‌نگری در عرصه طنز مکتوب عنوان کرد.
رییس حوزه هنری یزد با بیان اینکه این جشنواره به منظور کشف استعدادهای ادبی جوان و خلاق در عرصه طنز مکتوب و حمایت از آثار فاخر برگزار می شود، نشان دادن مزایا، معایب، فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، ایجاد فضای نشاط و شادمانی در جامعه و ترویج باید‌های سبک زندگی اسلامی با زبان کنایه و اثربخش طنز و شوخ‌ طبعی را از دیگر اهداف این رویداد ادبی برشمرد.
کوچک زاده اظهار داشت: این جشنواره در سه موضوع فضای مجازی (مزایا و معایب، فرصت‌ها و تهدیدها، تأثیرات فردی و اجتماعی، اخلاق در فضای مجازی و …) گویش محلی و موضوع آزاد در دو بخش شعر و نثر برگزار می شود.
وی با بیان اینکه محدودیتی در ارسال گونه‌های مختلف شعری شامل شعر نو (نیمایی و آزاد)، شعر کلاسیک و ترانه، وجود ندارد، ادامه داد: در بخش نثر، قالب‌های داستان کوتاه، داستانک (مینی‌مال) و کاریکلماتور پذیرفته می شود. حضور همزمان اثر در تمامی موضوعات بلامانع و محدودیت سنی برای شرکت کنندگان در جشنواره وجود ندارد.
برپایی کارگاه‌های تخصصی با حضور چهره‌های شاخص شعر طنز از دیگر بخش‌های این جشنواره است.
در آیین اختتامیه جشنواره با اهدای جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.
شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا 15 مردادماه سال جاری به نشانی www.artyazd.ir  (بخش آفرینش های ادبی) ارسال کنند یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 36231400 داخلی 25 تماس بگیرند.