در سالروز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی و توسط استاندار صورت گرفت:
Print Friendly, PDF & Email

استاندار یزد در سالروز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی به دیدار شاعر پیشکسوت استان و معلم نمونه کشوری رفت و از سیدفضل الله طباطبایی ندوشن متخلص به «امید» تجلیل کرد.

پایگاه خبری یزد باما به نقل از استانداری یزد,، مهران فاطمی در سالروز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی به دیدار  سیدفضل الله طباطبایی ندوشن؛ شاعر آیینی استان رفت و از وی تجلیل کرد.

استاندار یزد  در این دیدار بر اهمیت توجه به ابزارهای ادبی و زبانی در انتقال مفاهیم ارزنده تاکید کرد و شعر را نمونه اعلای یک ابزار زبانی-ادبی کارآمد دانست.

وی با اشاره به تلاش برخی کشورها برای مصادره مفاخر ایرانی، از جایگاه نظامی گنجوی در شعر پارسی تمجید و بر حفظ مواریث ادبی و پاسداشت شخصیت‌های فرهنگی و هنری تأکید کرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود، از ۴۰ سال تلاش طباطبایی ندوشن در زمینه تعلیم و تربیت و نیز سرایش اشعار زیبا در مضامین آئینی و مذهبی، اجتماعی و اخلاقی تقدیر کرد.

از این استاد شاعر ناکنون آثاری همچون لحظه‌های سبز(عطیه آسمانی) ؛ آبی احساس(نشر براثا)؛ همسایه با سکوت(سوره مهر)؛ پائیز تبسم (سوره مهر)، کوچه‌های روبرو(انتشارات کوثر هدایت) و چارانه‌های بیداری(یادداشت نو) منتشر شده است.