Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛ مقرر شده است درمراسم اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی کویرنشینان از تلاش های استاد مهدی لشکری، پیشکسوت موسیقی استان یزد تجلیل بعمل آید.
مهدی لشکری در سال ١٣٣٨ در یزد به دنیا آمد. وی پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال ١٣۵٣ در مرکز آموزش آزاد موسیقی یزد زیر نظر زنده یاد محمد رضا روح بخش نوازندگی سنتور را آغاز کرد و دو سال بعد به عضویت گروه سنتی فرهنگ و هنر وقت در آمد.
این هنرمند پیشکسوت در سال ۶٢ به عنوان نوازنده ارکستر و کارشناس موسیقی به استخدام اداره فرهنگ وارشاد اسلامی درآمد و در این عرصه منشأ خدمات ارزنده ای از جمله راه اندازی گروه های موسیقی، دوره های آموزش موسیقی و برگزاری کنسرت های موسیقی در استان و کشور شد.
یاد آوری می شود،جشنواره استانی موسیقی کویر نشینان در دو بخش جنبی و رقابتی شامل گروه نوازی موسیقی سنتی ایرانی و پاپ، آهنگسازی، گروه نوازی سازه های کوبه ای و پژوهش موسیقی ایرانی و شاخه های شادمانه های مذهبی برگزار می شود.
زمان برگزاری این جشنواره سه شنبه این هفته (٢۴ فروردین ماه)به مدت سه روز می باشد و تماشای اجراها برای عموم مردم و علاقه مندان آزاد اعلام شده است.بنابراین گزارش، ٢٩گروه درنخستین جشنواره موسیقی کویر نشینان یزد به رقابت می پردازند.