Print Friendly, PDF & Email

طرح توسعه مجموعه گردشگری باغ “علی نقی خان” شهر تفت استان یزد شنبه پنجم آذرماه ۱۴۰۱ در مراسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری  ایرنا – یزد ؛ برای توسعه این مجموع تفریحی و گردشگری ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه شده است.

طرح توسعه باغ علی نقی خان در مساحت ۱۹ هزارو ۸۰۰ متر مربع و با زیربنای یکهزارو ۱۷۰ متر مربع شامل

۱۲ اتاق اقامتی با ۶۰ تخت خواب راه اندازی و برای ۱۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

باغ علی نقی خان تفت در مرداد سال ۸۴ با شماره ۱۲۳۴۴ اثر ملی شد.

سید عزت الله ضرغامی روز شنبه در جریان بازدید از ظرفیت های گردشگری شهر تفت استان یزد در جمع خبرنگاران افزود: تفریح، سرگرمی و ظرفیت های شادآفرین در تقویت گردشگری بسیار موثر است که متاسفانه در کشور ما به این موضوع کم توجهی شده است.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذارانی که در حوزه های گردشگری و بویژه تفریحی و سرگرمی سرمایه‌گذاری کنند مشوق ها و تسهیلات خوبی دریافت می کنند تا فعال شوند.

وی ظرفیت یزد را به لحاظ فرهنگی، تمدنی و اخلاقی ارزشمند توصیف کرد و با بیان اینکه هر کس در این استان سرمایه گذاری کند پشیمان نمیشود، تصریح کرد: یزد به لحاظ سابقه تمدنی و دینی الگوی ایرانی است و ما به این استان در مورد تسهیلات و تشویقات در حوزه گردشگری توجه ویژه داریم.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد گفت: در این استان در کنار ارزش های معماری، ویژگی های رفتاری و زندگی مسالمت آمیز ادیان مذهبی هم زبانزد است.

وی باغشهر تفت را در زمره باغشهرهای خوب کشور دانست و یادآور شد: یکی از محیط هایی که می تواند مقصد گردشگران باشد همین کوچه باغها و باغشهرهاست که گردشگران از این مناظر طبیعی دیدن و لذت ببرند.

در آینده، گردشگری جایگزین خیلی از حوزه هایی میشود که ممکن است بنا به دلایلی مثل محدودیت های جغرافیایی، طبیعی یا کشاورزی دچار رکود شوندضرغامی ادامه داد: در آینده، گردشگری جایگزین خیلی از حوزه هایی میشود که ممکن است بنا به دلایلی مثل محدودیت های جغرافیایی، طبیعی یا کشاورزی دچار رکود شوند.

وی بیان کرد: وزارت میراث فرهنگی، مشوق های خوبی را برای داوطلبان سرمایه گذاری در حوزه مختلف میراث فرهنگی در نظر گرفته است که مهمترین آن اعطای تسهیلات بانکی است و محدودیتی در این زمینه نداریم.

بازدید از خانه های تاریخی، قلعه ها، تکیه ها، حسینیه، زورخانه و کوچه باغهای تفت، همچنین از شهرک سفال، کارگاه زیلوبافی، نارین قلعه و مجموعه شاه عباسی شهرستان میبداز دیگر برنامه های وزیر میراث فرهنگی در سفر یکروزه به استان یزد است.