امام جمعه یزد:
Print Friendly, PDF & Email

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب، عنوان کرد: لازم است که از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه فرهنگسازی مصرف آب بیشتر استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد ، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در دیدار با مدیران آب و برق استان یزد با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در فصل تابستان، اظهار داشت: رسانه‌ها باید در این زمینه جدی‌تر عمل کرده و مردم نیز با تعمیر به موقع کولرهای خود و نصب سایه‌بان بر روی کولر‌های آبی در این راستا به تلاشگران صنعت آب و برق کمک کنند.

وی افزود: با کاهش بارندگی در سال‌های اخیر و کاهش منابع آب‌های زیرزمینی، در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، صنعت و دیگر حوزه‌ها مدیریت آب و اصلاح الگوی مصرف بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا فرهنگ‌سازی‌های مورد نیاز انجام شود.

ناصری یزدی افزود: مشکلات موجود در زمینه کم‌آبی و خشکسالی باید با درایت حل شود و پروژه واگذاری معدن برای انتقال آب از دریای عمان، پروژه‌ای بسیار حیاتی برای استان یزد است.

وی کاشت نهال به جای درختان خشکیده در روستاهای مختلف و آبیاری قطره‌ای را راهکاری برای صرفه‌جویی در مصرف آب دانست و تصریح کرد: مدیریت آب در روستاها نیاز به همت مردم و روستاییان عزیز دارد و با حفظ محیط زیست بومی و پاکسازی منطقه از درختان خشکیده، می‌توان در این راستا گام‌های بزرگی برداشت.

امام جمعه یزد اظهار کرد: کمبود آب شرب در استان یزد با توجه به فرآیند تصفیه و انتقال آب در استان، مسئله بسیار مهمی است و مردم نباید به دلیل انتقال آب از دریا به این استان، در مصرف آب بدون ملاحظه عمل کنند.

ناصری یزی با اشاره به آب‌رسانی سیار به روستاهای مختلف استان یزد، گفت: با وجود شرایط سخت آبرسانی سیار به روستاهای مختلف، صبوری مردم این مناطق بسیار ستودنی است.