Print Friendly, PDF & Email

هنرمندان و علاقه مندان به عکاسی تا ۱۵ آبان ماه مهلت دارند آثار خود را به جشنواره “نگاه نار تفت” با موضوع محصول انار ارسال کنند.

پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا-یزد؛سوول برگزاری این جشنواره روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: متقاضیان برای شرکت در این جشنواره باید پنج قطعه عکس به همراه تصویر کارت ملی خود را به شماره ۰۹۱۳۲۵۵۹۰۷۹ در فضای مجازی ارسال کنند.

یوسفعلی شکوفر ادامه داد: ۱۷ و ۱۸ آبان ماه آثار ارسالی به جشنواره مورد داوری قرار می گیرد و به سه نفر اول جایزه نقدی و لوح تقدیر اهداء می شود و از سه اثر به عنوان شایسته تقدیر، تجلیل می شود.

وی اضافه کرد: به دلیل شرایط کرونایی امکان اعلام زمان اختتامیه از اکنون وجود ندارد ولی تلاش می کنیم تا پایان آبان ماه اختتامیه این جشنواره برگزار شود.

وی دیگر برنامه این جشنواره را برپایی نمایشگاهی از آثار ارسالی به جشنواره در محل برگزاری اختتامیه عنوان کرد و افزود: برای بلند مدت به دنبال برپایی نمایشگاه عکس شهرستان در مکانی شایسته و به صورت دائمی هستیم.

شکوفر تصریح کرد: جشنواره عکس نگاه نار تفت در چهار موضوع سنت انارچینی تفت، انار و تاریخ تفت، انار و زیبایی های تفت، مردم و فرهنگ تفت برای عموم  علاقه مندان برگزار می شود.

وی برگزای کارگاه آموزش عکاسی را برنامه جانبی این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: تأکید ما این است که در تصاویر ارسالی اصالت عکس ها حفظ شود و آثار حرفه ای عکاسی با آثار موبایلی به صورت مجزا داوری می شود.

دبیر اجرایی این جشنواره هم گفت: هنر عکاسی در تفت سابقه بسیار طولانی دارد که این پیشینه به عکس های به جا مانده از حدود ۱۰۰ سال پیش بر می گردد.

حمید سعیدی ظرفیت سازی در حوزه عکاسی و رسانه شهرستان تفت یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: همدلی و هم افزایی رسانه ای در این زمینه بسیار مهم است که امیدواریم رسانه های استان تا پایان همراه این جشنواره باشند.

شهرستان تفت از قطب های اصلی تولید انار در استان یزد و کشور است و محصول آن شهرت جهانی دارد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع عکس : پایگاه خبری یزدفردا