معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار يزد:
Print Friendly, PDF & Email

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به نقش موثر نظرسنجی در برنامه ریزی های مختلف گفت: تقویت سرمایه اجتماعی‌ باید محور برنامه های حوزه اطلاع رسانی باشد.

پایگاه خبری یزد باما ، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، جلسه شورای اطلاع رسانی استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این شورا در استانداری یزد برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این نشست بیان کرد: تحلیل ها نشان می دهد جامعه، اطلاع مناسبی از برخی فعالیت ها و پیگیری ها در حوزه مسایل اولویت دار استان از جمله آب ندارد و ضروری است این موضوع برای تقویت آگاهی اجتماعی مورد نظرسنجی عمومی قرار گرفته و اقدامات لازم در این زمینه برنامه ریزی شود.
«محمدعلی طالبی» با اشاره به طرح نظرسنجی در حوزه آب، ‌ادامه داد: بین نخبگان جامعه درباره موضوع آب دیدگاه های متفاوتی وجود دارد اما مدیریت مصرف به عنوان ادبیات مشترک تمام بخش هاست که می‌توان با کسب دیدگاه های مردمی در حل این موضوع اقدامات اثرگذاری را به مورد اجرا گذاشت.
طالبی در بخش دیگر سخنان خود گفت: هفته دولت مهم ترین فرصت برای بیان دستاوردها و خدماتی است که دولت و نظام در خدمت به مردم و جامعه انجام می دهند و باید در حوزه اطلاع رسانی تمام تلاش ها برای طرح این فعالیت ها در شکلی مناسب و وسیع مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: متاسفانه مسائل مختلف دست به دست هم داده است و تخریب سرمایه اجتماعی و کاهش اعتماد جامعه نسبت به گذشته را شاهد هستیم که تلاش برای ارتقای اعتماد و سرمایه های اجتماعی وظیفه همگانی است.
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: یکی از مولفه هایی که به خوبی می تواند در زمینه تقویت سرمایه اجتماعی موثر باشد بحث پاسخگویی است و این جریان به عنوان مسئولیت مهم تمام مسئولان باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت: فعال سازی دستگاه های اجرائی در حوزه اطلاع رسانی، توسعه ارتباطات مردمی، تاکید بر توجه مدیران جهت حضور در شهرستان های مختلف استان در مسیر رفع مشکلات و پرداختن به گفتمان و تبیین مواضع نظام و دولت مسئولیت مهمی بر دوش مسئولان در شرایط پیش رو می باشد.
طالبی خاطرنشان کرد: این مسئولیت باید در همه به وجود بیاید که هر فردی به نوعی در نظام به عنوان خدمتگذار فعالیت می کند، متعهدانه از گفتمان نظام دفاع کند، سیاست های دولت را تشریح کرده و در جهت نزدیکی هر چه بیشتر مردم به دولت و نظام اهتمام ورزد.