Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزدباما؛به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شامگاه یکشنبه 8 آذرماه جلسه اتاق فکر پروژه طراحی نظام جامع فرهنگی شهرستان یزد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و مدیران کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی دو دهه اخیر استانداری یزد در مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست اظهار داشت : ضرورت دارد برنامه‌های فرهنگی را به‌گونه‌ای تدوین نماییم که خروجی مثمر ثمری برای جامعه داشته باشد.
«محمدعلی طالبی» ادامه داد: گاهی مشاهده می‌شود که در تدوین برنامه‌ها بین وظیفه سازمانی که بر عهده‌داریم و انتظاراتی که جامعه از ما به‌عنوان مسئول دارد دچار سردرگمی می‌شویم که باید این برنامه‌ها و طرح‌ها در حوزه فرهنگ را به‌درستی مدیریت کنیم.
طالبی خاطرنشان کرد: وقتی فرد یا نهادی طرح یا پروژه‌ای را در حوزه فرهنگ و سایر حوزه‌ها ارائه می‌دهد نباید تصور کند که هیچ کاری در آن حوزه نشده است بلکه باید نقاط ضعف و قوت دیده شود و به‌عنوان‌مثال وقتی طرحی در راستای سند راهبردی مدیریت اجتماعی و فرهنگی استان تهیه می‌شود باید دید در چه بخش‌هایی کارشده و چه حوزه‌های دیگری مورد غفلت واقع‌شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این جلسه با تعریفی از واژه فرهنگ اظهار داشت : حوزه فرهنگ مانند دریای بیکرانی است و تعیین یک تعریف مشخص از این حوزه کار آسانی نیست.
«مجید جوادیان زاده» ضمن تشریح فعالیت‌های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: بررسی مسائل اجتماعی  و فرهنگی استان و منطقه، بررسی و شناسایی خصوصیات فرهنگی و اجتماعی استان و تلاش در جهت ارتقاء شاخص‌های مذکور و اجرای سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی دولت تدبیر و امید از طریق مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد ازجمله اولویت‌های این دفتر است.
در ادامه این جلسه هرکدام از مدیران کل اسبق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد دیدگاه‌های خود را در حوزه فرهنگ و شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی استان یزد مطرح کردند.
گفتنی است در ابتدای این جلسه مجری طرح نظام جامع فرهنگی شهرستان یزد توضیحاتی درباره این طرح و شاخص‌های تدوین‌شده را ارائه نمود.

Jlsfstrjhsng 8 Jlsfstrjhsng 7 Jlsfstrjhsng 1