Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛ دیروز و در بخش اول اکران این آثار، فیلم کوتاه “باد چیزی خواهد گفت” که توسط “علی مردمی” تولید و به دبیرخانه جشنواره رسیده بود برای حاضران در تالار مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) یزد پخش شد.

فیلم کوتاه “از میان این مسیر سبز” عنوان دومین اثری بود که امروز به روی پرده این تالار رفت، این فیلم در دوره‌های قبل توسط “جمیل عامل صادقی” تولید و ارسال شده بود که توانست نظر هیئت داوران را به خود جلب کند.

فیلم تولید شده توسط “نجمه زارع” با نام “خانه‌ای برای ما در بخش دیگر این سانس برای تماشاگران اکران شد و بعد از آن، فیلم “طلب” ساخته “رضا خدابیگی” و “جواد سلمان نژاد” به روی پرده رفت.

پرونده سانس اول اکران‌های نخستین روز این ویژه برنامه با اکران این ۵ فیلم بسته شد و شرکت کنندگان به نقد و بررسی‌هایی در ارتباط با نوع تولید، فیلم نامه این آثار پرداختند.
در سانس دوم این جشنواره، فیلم کوتاه “قند مکرر” ساخته محمد امین نادی به عنوان نخستین فیلم بر روی پرده رفت و شرکت کنندگان که عمده آنها این اثر زیبا را در دوره قبل دیده بودند، بار دیگر به تماشای آن پرداختند.

“لحظه قطعی” ساخته ” حامد بقاییان”، فوتسال هم آفساید دارد” ساخته “علی براتی جاوید” و “مهریزی زاده”، “نیست..” ساخته “محمد مصدق” و همچنین فیلم “هشت دقیقه تا بهشت” ساخته “محسن شادکام” دیگر آثاری بودند که در این سانس به روی پرده رفتند.

آخرین فیلمی که در سانس دوم این روز در تالار مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) یزد اکران شد، فیلم “در خانه کسی نیست” ساخته “مجید نیک نفس” بود که با اکران آن، سانس دوم هم به کار خود پایان داد.