Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ، نمایشگاه استانی این دوره از جشنواره عصر روز  10 بهمن ماه در استان تهران و فرهنگسرای بهمن گشایش یافت. در بخش استانی بخشی از آثار چاپی این دوره از جشنواره در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

همچنین عبدالرحیم سیاهکار زاده دبیر اجرایی هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی از برگزاری نمایشگاهی این رویداد هنری در20 استان کشور خبر داد و گفت:  جشنواره فجر امسال همان روندی را ادامه می‌دهد که در طی سال‌های گذشته طی کرده است. با برگزاری این جشنواره در این 7 سال، سرمایه خوبی جذب کردیم و آن سرمایه چیزی نیست جز 30 هزار هنرمندی که توانستیم نظر مساعد آنها را جذب کنیم.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره حضور استان‌ها در جشنواره نیز اظهار کرد: پیش از این اعلام شده بود، نمایشگاه جشنواره هشتم هنرهای تجسمی فجر در 26 استان برگزار می‏‌شود اما تاکنون تنها 20 استان اعلام آمادگی کرده‌اند. به این صورت علاوه بر تهران استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، همدان، یزد، اصفهان و کرمان پذیرای آثار هنرمندان جشنواره تجسمی فجر هستند که همچنان رایزنی‌ها با 6 استان دیگر ادامه دارد.

لازم به یادآوری است؛ نمایشگاه هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، در برگیرنده آثاری از هنرمندان نسل‌های مختلف هنر ایران طی 4 دهه 40 تا 70 شمسی است که در بخش مفاخر به نمایش در آمده است و در کنار این آثار، 205 اثر از هنرمندان سراسر کشور که در بخش رقابتی هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شرکت کرده‌اند در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا 17 اسفندماه در موسسه فرهنگی و هنری صبا و 20 استان کشور میزبان دوستداران به هنر است.