Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛ با نمایش فیلم «چهار شنبه» ساخته سروش محمد زاده ،شهر یزد هم به  شهرهایی می پیوندد که فیلمهای گروه هنر وتجربه را نمایش می‌دهند.
قرار است پردیس سینمایی «تک» واقع در صفاییه  یزد نمایش دهنده آثار گروه هنر وتجربه باشد و افتتاحیه نمایش فیلمهای هنر وتجربه در این پردیس سینمایی، با نمایش فیلم چهارشنبه از روز دوشنبه ١۴ تیرماه خواهد بود. هم اکنون بیش از ١٠ شهر به نمایش فیلمهای گروه هنر وتجربه می‌پردازند.

گروه سینماهای «هنر و تجربه» تلاشی برای نمایش آن دسته از فیلم‌های باارزشی در میان فیلم‌های غیرتجاری است که اکران‌شان می‌تواند جایگاه شایسته و درخور سازندگان آن‌ها را در جامعه سینمایی روشن کند و به ارتقای دانش سینمایی تماشاگران و ارتقای کیفیت هنری سینمای ایران کمک کند.
در این طرح «فیلم هنری» به اثری سینمایی – در هر قالب زمانی کوتاه و بلند و داستانی و مستند و انیمیشن و… – گفته می‌شود که فرم و محتوای آن تمایلات و حساسیت‌ها و کنجکاوی‌های زیبایی‌شناسانه تماشاگران را برانگیزد و ذوق و سلیقه بصری آنان را ارتقا دهد. «فیلم تجربی» نیز به فیلمی اطلاق می‌شود که شیوه‌های تازه‌ای در بیان و روایت سینمایی در آن تجربه شده باشد که سینمای تجاری و عامه‌پسند به سوی آن نمی‌رود. البته برخی از فیلم‌های متفاوت و برتر سینمای بدنه هم که حاوی جنبه‌های هنری و تجربی هستند و به دلیلی امکان این را دارند که جایی در اکران سینمای بدنه پیدا کنند، می‌توانند در چارچوب این طرح نیز به نمایش درآیند.