Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به نقل از سایت انجمن نمایش یزد ؛نخستین کسی که به پرسش های  سایت انجمن در فضای مجازی  پاسخ گفت، “علی هاتفی” رییس انجمن نمایش شهرستان اردکان هست.

علی هاتفی 35 ساله، کار نمایشی خود را با تئاتر دانش آموزی در سال 71 اغاز کرده است. وی تاکنون در دو جشنواره تئاتری شرکت کرده، یکی جشنواره تئاتر هلال احمر و دیگری جشنواره بسیج.

عضو گروه نمایشی “طنزآوران” اردکان، تاکنون نزدیک به 20 نمایش صحنه ای را در اردکان به روی صحنه برده است.

علی هاتفی از 3 سال پیش تاکنون، بعنوان رییس انجمن نمایش شهرستان اردکان فعالیت تئاتری خود را ادامه داده است.

پرسش و پاسخ سایت انجمن با علی هاتفی را در ادامه بخوانید.

1- ارزیابی شما از وضعیت کنونی تئاتر یزد، در مقایسه با چند سال پیش چیست؟(کمی و کیفی)

بی گمان شرایط بهتر شده چون شاهد هستیم که روز به روز بر فعالیت انجمن ها افزوده شده و به آن ها به سمت آموزش های اساسی پیش می روند، بدیهی است که اینها محقق نمی شود مگر این که اعضای هیئت مدیره انجمن ها و نیز هنرمندان نمایش با انگیزه و کارا باشند.

2- در ماه های پایانی سال 94 شاهد اجرای نمایش های گوناگون در سالن های نمایش یزد و برخی شهرستان ها بودیم، دلیل این رویداد را چه می دانید؟

با به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، خوش بختانه وزارت ارشاد با دید بازتری عمل کرده، بنابراین هنگامی که شرایط بازی حاکم باشد، اصولا هنرمندان به تولید آثار بهتر و بیشتری از ترغیب می شوند؛ از سویی دیگر انجمن نمایش استان هم قدم های خوبی در این راستا برداشته است، در نتیجه همه ی این شرایط دست در دست هم گذاشته تا شاهد آثار هنری بیشتری با کیفیتی بهتر باشیم.

3- پیشنهاد شما برای استمرار این جریان و پویایی بهتر و بیشتر تئاتر یزد چیست؟

با شورایی کار کردن کارها و برنامه ها و نیز برگزارینشست های بیشتر و دخیل کردن پیشکسوتان و هنرمندان تحصیل کرده این کار شدنی است. خوش بختانه باوجود آقای دکتر دهقان هراتی، در راس انجمن نمایش این روند سهل تر انجام خواهد شد.

4- ارزیابی و دیدگاه شما درباره ی جریان هایی که به تازگی هنرمندان تئاتر و تئاترهای روی صحنه را نشانه گرفته و برای آن ها جوسازی می کند، چیست؟

از قدیم گفته اند به قطار در حال حرکت سنگ می زنند و تاریخ نشان داده کسانی که سنگ اندازی می کنند، همیشه شکست خورده ی نهایی هستند. بهتر است همه ی هنرمندان و عزیزانی که در حال فعالیت هستند به این گونه حاشیه ها توجهی نکنند.

5- جشنواره بیست و پنجم تئاتر استان برگزار بشود یا نشود؟! چرا؟

حتما انجام شود اما با کیفیت و آثار بهتر؛ جشنواره برگزار شود تا همگان تغییر و تحول اساسی که در انجمن و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رخ داده را مشاهده کنند.

6- شما در جشنواره امسال شرکت می کنید؟ چرا؟

نه متاسفانه…به علت مشغله کاری نمی توانم شرکت کنم ولی امیدوارم بتوانم در سال های آتی نقش موثری در برگزاری این جشنواره داشته باشم.