Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ گردهمایی شاعران یزدی با عنوان «به یاد منا» 28 شهریورماه در کتابخانه وزیری برگزار می‌شود.

پایگاه خبری یزدباما ؛به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: به مناسبت گرامی‌داشت سالروز شهادت مظلومانه شهدای فاجعه منا به ویژه سه شهید والامقام دارالعباده و دارالعلم در این واقعه جانگداز، شهیدان حاج حسن دانش (قاری مطرح بین المللی ایران)، حاج محمدرضا کارگر و حاج مهدی درستکار، گردهمایی شاعران استان یزد با عنوان «به یاد منا» با همکاری حوزه هنری استان یزد و انجن ادبی کتابخانه وزیری در یزد برگزار خواهد شد.

در این محفل ادبی و معنوی که با حضور خانواده‌های معظم شهدا از جمله شهدای منا، اصحاب فرهنگ، هنر و ادب و شاعران برجسته استانی و کشوری برگزار می‌شود، تعدادی از شعرا درباره حادثه منا به شعرخوانی می‌پردازند.
این مراسم با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای این واقعه تلخ و غم‌انگیز،ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین فتنه‌ها و جنایات آل‌سعود و بی‌کفایتی این رژیم در برگزاری مناسک حج برگزار می‌شود.
گردهمایی «به یاد منا» شامگاه یکشنبه 28 شهریور ساعت 20 در سالن اجتماعات کتابخانه وزیری، جنب مسجد جامع کبیر یزد برگزار می‌شود و از عموم علاقه‌مندان دعوت شده در این مراسم شرکت کنند.
در فاجعه منا سال 94 حدود هفت هزار حاجی از کشورهای مختلف به شهادت رسیدند که 464 نفر آنان ایرانی و از این تعداد نیز سه نفر یزدی بودند