Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزدباما:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: هشتمین کنگره سراسری شعر کویر با حضور جمعی از شاعران و ادیبان نامی کشورمان فروردین ماه سال 96 در ابرکوه برگزار می شود.

پایگاه خبری یزدباما:به نقل از خبرگزاری ایرنا،علی غیاثی اظهارکرد: این کنگره در موضوعات شب های پرستاره کویر ، سرو4500ساله ابرکوه نماد ایستادگی و با شرکت جمعی از شاعران نامی کشور و همچنین باحضور مسئولان استان و شهرستان برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این کنگره شاعران در آثار خود به خصلت مردمان کویر از جمله دیانت، قناعت، محبت ،گذشت ،صبوری ، سخت کوشی ، کار و تلاش ، کارآفرینی ، مهمان نوازی و ترویج فرهنگ خیریه و سایر ویژگی های مرتبط با فرهنگ مردمان کویر می پردازند.
غیاثی بابیان اینکه ابرکوه ظرفیت بالائی در شعر و ادبیات و هنر دارد تصریح کرد: هفت کنگره شعر سراسری شعر کویر با حضور شاعران نامی کشور تا کنون در این شهر فرهنگی و تاریخی برگزارشده است که همراهی مردم در این زمینه ستودنی است.
این مسئول فرهنگی استان بابیان اینکه ابرکوه در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری بخصوص شعر حرف های زیاد برای گفتن دارد ادامه داد : درکنگره ها و جشنواره ها باید به مسائل اجتماعی نیز پرداخته شود و شاعران و هنرمندان و هنر دوستان برای اثر بخشی و کیفی شدن فعالیت ها تلاش کنند.
غیاثی تاکید کرد: هدف اولیه برگزاری کنگره شعر کویر را بهره گیری از ظرفیت های فرهنگ بومی یزد و احیای ارزش های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی نهفته در بافت فرهنگی استان یزد عنوان کرد که باید در قالب های مختلف از جمله شعر به تصویر کشیده شود و این آموزه ها به نسل های بعدی نیز منتقل شود.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری غرب شهر یزد واقع است