با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:
Print Friendly, PDF & Email

آیین بازگشایی رسمی کتابخانه تخصصی تئاتر یزد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی و موسسه فرهنگی و هنری پاژایوان کویر و با حضور مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از درگاه تخصصی تئاتر هنرهای نمایشی ایران – تئاتر یزد؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم با اشاره به وجود بیش از دو هزار عنوان کتاب نفیس در کتابخانه تخصصی تئاتر استان گفت: این اداره کل با اهدای بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب نفیس و موسسه پاژایوان با اهدای ۳۵۰ عنوان کتاب تخصصی مجموعه بسیار خوبی از منابع ارزشمند هنر تئاتر را برای استفاده هنرمندان این رشته گرد هم آوردند.

وی ادامه داد: همچنین با رایزنی‌هایی که انجام شده است در حال ارائه نرم افزارهایی به شکل سیستماتیک هستیم و به تدریج نیز منابع بروز و معتبری را به مجموعه کتابخانه تخصصی تئاتر استان یزد اضافه خواهیم کرد.

مجید جوادیان زاده با اظهار امیدواری از اینکه شرایط و محدودیت‌های کنونی فرصتی برای هم افزایی بیشتر هنرمندان در زمینه کتاب و کتابخوانی باشد اظهار داشت: هنر تئاتر هنر اندیشه هاست و در کنار آن حتماً باید مطالعه و دریافت ایده جدید وجود داشته باشد. به عبارت دیگر باید مجموعه‌ای از هنرهای دیگر گرد هم بیاید تا هنرمند عرصه نمایش بتواند موفق تر ظاهر شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی باید به پشتیبانی هنر تئاتر بپردازد، یادآور شد: در همه جهان و کشور هنرمندانی موفق تر هستند که کتابخوان بوده و بیشتر با کتاب انس داشته‌اند.

وی با اشاره به آشتی خانواده‌ها و شهروندان با عرصه کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: بدیهی است که فضای تئاتر به دلیل محدودیت های فعلی کمرنگ تر شده است اما این موضوع باید فرصتی باشد تا هنرمندان با استفاده از کتاب و کتابخوانی هنر خود را بروز کنند تا پس از باز شدن فضا با دست پر به فعالیت بپردازند.

جوادیان زاده از کتابخانه به عنوان موجود زنده‌ای که باید در طول زمان زندگی کند یاد کرد و افزود: پس از انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، در عرصه های مختلفی نظیر ایجاد باشگاه های کتابخوانی، راه‌اندازی کتابخانه های مربوط به گروه های مختلف اجتماعی مانند کارگران و دانشجویان و همچنین احیا و تقویت کتابخانه انجمن های فرهنگی و هنری که تئاتر در راس آن است، فعالیت کردیم.

وی اضافه کرد: البته زیرساخت کتابخانه تخصصی تئاتر استان پس از مدت ها آماده و مجددا تعمیر و بهسازی شده است اما قطعاً باید از این پس به فکر توسعه فضای کتابخانه‌ای با همکاری دستگاه های دیگر باشیم.

 مدیر موسسه فرهنگی هنری پاژ ایوان کویر نیز در این مراسم با اعلام اینکه این موسسه به عنوان بخش خصوصی ۳۵۰ جلد کتاب نفیس به کتابخانه تخصصی تئاتر استان یزد اهدا کرده است، گفت: خوشحالیم که هم راستا با سیاست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ترویج حوزه کتاب و کتابخوانی فعال هستیم و توانسته‌ایم گام کوچکی در این زمینه برداریم.

مسعود پیراسته فر با اعلام اینکه هر کجا نیاز باشد در تامین و توزیع کتاب و برای رشد فرهنگی استان همکاری خواهیم کرد، گفت: این آمادگی را داریم که در بخش های تخصصی نیز ورود کنیم چرا که معتقدیم در دوران سخت کنونی که نشاط و شادی از جامعه تا حدود زیادی رخت بر بسته است می‌توانیم با استفاده از کتاب و کتابخوانی این کمبود را جبران کنیم.

در پایان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اهدای لوح تقدیر از مسعود پیراسته فر مدیر موسسه فرهنگی و هنری پاژ ایوان کویر تجلیل کرد و به این ترتیب کتابخانه تخصصی تئاتر استان یزد به طور رسمی آغاز به کار کرد.