Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما؛به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیین اختتامیه دومین جشنواره مردمی فیلم سما با اجرای محمد سلوکی و علی ضیا در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مسئولین و هنرمندان از جمله محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، فرهاد توحیدی، پرویز شیخ‌طادی، داریوش مودبیان، محمدحسین مهدویان، بهرام عظیمی و علی نصیریان در فرهنگسرای اندیشه حضور داشتند

در ابتدای مراسم اختتامیه دومین جشنواره مردمی فیلم «سما» ضمن تقدیر از خانواده شهید سیاح طاهری، از کتاب «قصه های دورهمی» نوشته شده در بخش فیلمنامه موسسه شهید آوینی رونمایی شد.

پرویز شیخ‌طادی و داریوش مودبیان از علی نصیریان هنرمند متعهد سینما و تلویزیون به پاس یک عمر فعالیت هنری در عرصه فرهنگی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر و تجلیل کردند.

در این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی، فیلمنامه و عروج ازمنا معرفی و تقدیر شدند. در بخش فیلمنامه جشنواره «سما» از رامین کرد رستمی برای «تعلیق»٬ آرش پیله وری برای «به رنگ کبودی»٬ سید مرتضی سبز قبا برای «وقت گل نی» و علی مینایی برای «شیوه خوشبختی» تقدیر شد.

در این بخش نازنین فرخ لو برای «بهشت کمی آنسوتر» عنوان سوم٬ گیتی باقری برای «باران آمد» عنوان دوم و محمد منصوبی برای «بدون عبا» عنوان اول را به خود اختصاص دادند؛ برگزیده اول این بخش پرستوی زرین را از آن خود کرد.

دیپلم افتخار «مستند بخش نو» به محسن نجفی برای «چاق کچل سیبیلو» اهدا شد؛ در این بخش هیچ اثری پرستوی زرین نگرفت.

جایزه بهترین کارگردانی بخش ملی مستند به اثر «قربانی» به کارگردانی رضا فرحمند و کیومرث محمد چناری تعلق گرفت و دیپلم افتخار بهترین فیلم نیز به «بازگرد» ماریا ماوتی اهدا شد. پرستوی زرین در بخش تحقیق و پژوهش مستند ملی نیز به علیرضا دهقان به خاطر فیلم مستند «اوسیا» اهدا شد.

پرستوی زرین بهترین فیلم بخش ملی به «سه سال و سه روز» مهدی مطهر و فاطمه نیک نژاد رسید.

این جشنواره از 22 تا 26 فروردین در سینما فلسطین برگزار شد.این دومین دوره جشنواره فیلم «سما» است و قرار است هر ساله به مناسبت سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی برگزار شود.

«سما» برگرفته از مخفف نام «سید مرتضی آوینی» یا «سینمای مرتضی آوینی» است و موضوع جشنواره فیلم سما سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.

علیرضا دهقان موفق به دریافت پرستوی زرین جشنواره سما شد

علیرضا دهقان موفق به دریافت پرستوی زرین جشنوا شد