Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ‎؛به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات از فردا (11 اسفند) در اصفهان آغاز به کار می کند. در این جشنواره چهار فیلم از هنرمندان یزدی به نمایش در می آید که دو اثر در بخش مسابقه و دو اثر هم در بخش جنبی حضور دارند.

یکی از آثاری که به بخش مسابقه راه یافته، فیلم داستانی «پایش» از تولیدات حوزه هنری استان یزد به نویسندگی و کارگردانی علیرضا غفاریان است. این فیلم که در بخش مسابقه تجربه نخست فیلم های داستانی حضور دارد، سه شنبه 11 اسفند ماه بین ساعت 9 تا 10:30 صبح در سینمای حوزه هنری اصفهان به نمایش در می آید.
این فیلم کوتاه در زمینه سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی تولید شده و به موضوع طلاق می‌‌پردازد.
سید مهدی مرعشی، مژگان طباطبایی، غزل غفاریان و سوگند بیگدلی در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند.
مستند «گاهی فقط عشق» ساخته احمد صراف یزد یکی دیگر از آثاری است که در بخش مستند ملی این دوره از جشنواره حضور دارد. این فیلم پنجشنبه 13 اسفند بین ساعت 17:30 تا 19 در سینمای حوزه هنری اصفهان به نمایش در  می آید.
این مستند به تهیه کنندگی علیرضا نقلی در مدت 21 دقیقه به گوشه ای از زندگی دکتر هدا مرتاض یکی از پزشکان حاذق استان یزد می پردازد.
همچنین در بخش جنبی جشنواره نیز مستند «زمستان آن سال ها» محصول حوزه هنری یزد به کارگردانی احمد صراف یزد با موضوع زندگی شهید محمد حسین ذوالفقاری و فیلم داستانی «رویای صادقه» ساخته اصغر عباسی که به تهیه کنندگی حوزه هنری یزد با موضوع سبک زندگی تولید شده در بخش نوعی نگاه این دوره از جشنواره حضور دارند.
گفتنی است: دو هزار و 200 اثر از هزار و 330 هنرمند 360 شهر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که بیش از 200 اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرده است.
پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با موضوع نیک اندیشی، حقوق شهروندی، رستگاری و موضوع ویژه زاینده رود در بخش های داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه از 11 تا 14 اسفندماه سال جاری همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در اصفهان برگزار می شود.