Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما:مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد:شاخص‌های تعداد کتابخانه، نسخه کتاب، زیربنا، عضویت و امانت کتاب به نسبت جمعیت در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

پایگاه خبری یزد باما : مدیر کل کتابخانه های عموممی استان یزد که صبح دوشنبه 24 آبان 95 همزمان با روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» میهمان برنامه  زنده تلویزیونی صبح عالی بخیر  شبکه تابان بود از  پیشتازی استان یزد در شاخص‌های مختلف کتابخانه‌ای در سطح کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر استان یزد در شاخص‌های تعداد کتابخانه، نسخه کتاب، زیربنا، عضویت و امانت کتاب به نسبت جمعیت در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

رقیه دوست فاطمی‌ها با حضور در این برنامه زنده تلویزیونی  به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در حوزه‌های مختلف کتابخانه‌ای، فرهنگی و عمرانی پرداخت.

وی همچنین با اشاره به استانداردسازی فضاهای کتابخانه‌ای موجود استان، از ادامه این روند خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم کتابخانه‌های عمومی در حوزه عمرانی، تجهیز، زیباسازی و بهسازی فضاهای موجود است که تاکنون چندین باب کتابخانه در مرکز استان و شهرستان‌ها به‌سازی شده و به استانداردهای کتابخانه‌ای نزدیک شده‌اند.

دوست فاطمی‌ها از نقش خیران در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در استان یزد قدردانی کرد و بیان داشت: استان یزد در بحث کتابخانه‌های خیری در کشور پیشتاز است و در حال حاضر حدود 30 کتابخانه عمومی خیرساز در استان فعال است.

وی افزود: کتابخانه عمومی دکتر جوادی، فاز دوم کتابخانه شهید شفیعی یزد، کتابخانه عمومی وکیلی زارچ و کتابخانه روستایی شهدای بنادکودک از جمله کتابخانه‌های خیری بوده‌اند که در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از خیران نیک‌اندیش یزدی درخواست کرد تا بیش از پیش به امر ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی اهتمام ورزند.

وی به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به منظور ارتباط بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: یکی از این برنامه‌ها، برگزاری نشست‌های طرح ملی «کتاب‌خوان» در سطح استان بوده است که به رشد مطالعه و ارتباط مردم با کتابخانه کمک کرده است.

دوست فاطمی‌ها ادامه داد: تاکنون چندین نشست کتاب‌خوان تخصصی در حوزه‌های دفاع مقدس، هنر، ازدواج و خانواده و کودک و نوجوان برگزار شده و بیش از 500 نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای نیز از ابتدای سال جاری در همه کتابخانه‌های عمومی استان به اجرا درآمده است.

وی در پایان سخنان خود از پیشتازی استان یزد در شاخص‌های مختلف کتابخانه‌ای در سطح کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر استان یزد در شاخص‌های تعداد کتابخانه، نسخه کتاب، زیربنا، عضویت و امانت کتاب به نسبت جمعیت در جایگاه نخست کشور قرار دارد.