Print Friendly, PDF & Email

چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات با مشارکت سازمان‌های مختلف و با همکاری سه استان کشور و با رونمایی از پوستر خود در یزد آغاز به کار کرد.

پایگاه خبری یزد باما ،به نقل از  خبرگزاری تسنیم از یزد، فراخوان چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی، سرپرستی‌های استانی، پایگاه‌های خبری و نمایندگی خبرگزاری‌ها با رونمایی از پوستر آن اعلام شد.

این جشنواره که با مشارکت‌ استان‌های یزد، کرمان، فارس و کرمان جنوب و با همکاری نهادهای مختلف صنفی و دولتی برگزار‌ می‌شود با هدف افزایش رقابت تاثیرگذار و رشد کمی و کیفی و محتوایی نشریات و به ویژه ارتباط مستمر بین نشریات محلی استان‌های ذکر شده شروع به کار کرده است.

بخش‌های مختلف این جشنواره در قالب 10 رشته با عناوین سرمقاله و یادداشت، مقاله، عکس، طراحی و گرافیک، گزارش، مصاحبه، خبر، تیتر، طنز و بخش ویژه است.

گرایش‌های مختلف در بخش ویژه این جشنواره شامل نقش شخصیت‌های یزد در شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی، فرخی یزدی، اخلاق رسانه‌ای، روزنامه‌نگاری مسئولانه و عمل‌گرا وچند موضوع دیگر می‌باشد.

فرخی یزدی شاعر برجسته استان و کشور به عنوان چهره شاخص این جشنواره شناخته شده است و علاوه بر ایجاد موضوعاتی در جهت شناساندن شخصیت وی، جایزه‌ای ویژه هم با نام و یاد او در بخش جوایز این جشنواره تعریف شده است.

مجید جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره درباره جزییات آن اظهار داشت: پس از رکود چند ساله این جشنواره و با توجه به مطالبه اصحاب رسانه و لزوم برگزاری آن و همچنین موضوع‌آفرینی مسائل مرتبط به صنف رسانه تصمیم گرفتیم برگزاری این جشنواره را از سر گیریم.

وی افزود: نزدیک شدن فضای مدیریتی فرهنگی استان‌های درگیر و همچنین استان‌های دیگر از جمله تاثیرات برگزاری این جشنواره است.

جوادیان‌زاده درباره ظرفیت‌های موجود در رسانه یزد تصریح کرد: وجود رشته‌های رسانه‌ای در مراکز علمی یزد از میزان خوبی برخوردار است و این ظرفیت‌ها با هدایت اساتید باید به کمک جشنواره بیاید.

جوادیان‌زاده با درخواست از اصحاب رسانه جهت سعی در گفتمان‌سازی اهداف این جشنواره همکاری آنان را در برگزاری خواستار شد و درباره تاثیرات ویژه این جشنواره در تشکیل نشریات تخصصی گفت و ادامه داد: کمک به ایجاد ژورنالیسم تخصصی و فعالیت در زمینه‌های مهم و اولویت‌داری همچون آب و جوان از جمله خواسته ما و نیاز جامعه است.

لازم به ذکر است مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا پایان وقت اداری سی‌ام آبان‌ماه سال جاری است و زمان برگزاری آن در حدود هفته اول یا دوم اسفندماه همزمان با تولد شاعر برجسته فرخی یزدی می‌باشد.

دبیرخانه این جشنواره به نشانی یزد، خیابان امام خمینی(ره)، کوچه برخوردار، بن بست هفتم و نشانی اینترنتی هم به آدرس www.yazd.pressfestival.ir ‌ می‌باشد.