Print Friendly, PDF & Email

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما  به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، هجدهمین جشنواره استانی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حالی به کار خود پایان داد که از ۱۶ اثر راه یافته به مرحله استانی، ۳ نمایشِ اون جوری بود که این جوری شد به کارگردانی سهیلا تاج آبادی از هرات، بازی بازی به کارگردانی سمیه اصحاب از مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری یزد و زنان انتظار به کارگردانی محسن اکرمی از مجتمع فرهنگی هنری کانون به مرحله کشوری راه یافتند.

سید حسین پیغمبری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: یکی از اهداف نمایش انتقال مفاهیم عمیقی است که برای ساختن زندگی آینده کاربرد دارد.

وی گفت: این جشنواره بستر مناسبی را برای مربیان کانون فراهم کرده تا آمادگی لازم جهت فعالیت هنرهای نمایشی را در مراکز کانون به دست آورند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه مربیان پس از طی مراحل آموزشی با اعضای گروه، نمایش را به صحنه می‌برند، بیان کرد: در این جشنواره هم مربیان کار خود را ارزیابی می‌کنند و هم با دیگر همکاران در مورد نحوه عملکرد خود در تعامل هستند و همچنین بازخورد نمایش خود را از تماشاچیان دریافت می‌کنند.

وی تولید اثر را از مزیت‌های این جشنواره برشمرد و گفت: ۱۶ اثر در این جشنواره تولید شد که تعداد زیادی از این نمایش‌ها قابلیت اجرای صحنه‌ای دارند که بعد از جشنواره در فرصت‌های مناسب برای مخاطبین که عمدتاً دانش‌آموزان و خانواده‌ها هستند به نمایش در می‌آید.

داوران هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۶ نمایش دخترک شب طولانی، اون دور دورا، زیبا به رنگ خاک، سرزمین هرسو، سپید‌بالان وساحل سنگی را بدون اولویت شایسته تقدیر دانستند.

این جشنواره دو روزه با استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان و خانواده‌ها توانسته مخاطبان خاص خود را پیدا کند و قرار است به طور دائم در سال‌های آینده با رشد چشمگیر ادامه داشته باشد.