Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛حسن روحانی  صبح امروز  همراه با معاونان و وزیران دولت تدبیر و امید در میان جمعیت مشتاق و مومن دارالعباده ، وارد یزد شد.

آقای روحانی در سفر استانی خود به یزد و در جمع مردم گفت : سلام بر یزد قهرمان، نگین کویر ایران و بر مردمی که در همه صحنه ها افتخار و حماسه آفریدند.

رئیس جمهور ادامه داد: سلام بر شهید محراب آیت الله صدوقی ، سلام بر مرد اخلاق و ادب سید روح الله خاتمی ، سلام بر شهیدان و دلاوران قهرمان تیپ الغدیر یزد و سلام بر شهید منتظر قائم و همه شهیدان این دیار و سلام بر شهر ایمان و عرفان و عشق به خاندان رسالت.
 وی آشنایی خود را با دیار یزد بیش از 50 سال خواند و گفت: شعور شما مردم همان شعور سال 54 است و شما در سال‌های 54، 55 ، 56 و 57 در انقلاب اسلامی چه‌ها که نکردید؟ چرا که شما مردم یزد بعد از قم و تبریز سومین ستون تحرک انقلاب اسلامی در فروردین 57 بودید.
 آقای روحانی خاطرنشان کرد: من در فروردین سال 57 در شهر یزد بودم و دلاوری های شما را از نزدیک دیدم و همچنین قهرمانی های تیپ الغدیر شما را در عملیات های مختلف و به ویژه در عملیات خیبر از نزدیک شاهد بودم.
 رئیس جمهور یادآور شد:‌ بزرگ‌ترین استادهای من در حوزه علمیه قم از دیار یزد بوده اند و افتخار می کنم که شاگرد استادهای بزرگی چون آیت الله سید محمد محقق داماد و آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی بوده ام.
 وی گفت: استوانه های علم و دانش در حوزه علمیه قم و بالاتر از آن ، موسس حوزه علمیه قم از دیار شما یعنی آیت الله حائری یزدی بوده است.
 رئیس جمهور گفت: با استعدادترین شاگردان حوزه و دانشگاه چه دیروز و چه امروز از استان یزد هستند و من بسیار خوشحالم که در روزهایی میهمان شما هستم که ما دوران بزرگ پیروزی اخلاقی در انتخابات 7 اسفند را پشت سر گذاشته ایم.
دکتر روحانی افزود: مردم قهرمان ما حماسه بزرگ دیگری را در 7 اسفند آفریدند همانطور که در سال 92 هم مردم حماسه ساز شدند و در آن حماسه برادر عزیزم دکتر عارف نقش بسزایی داشت.
رئیس جمهور گفت: در حماسه 7 اسفند بعد از مقام معظم رهبری که نقش اصلی را در حرکت مردم به سوی صندوق ها داشتند ، همه نخبگان و بزرگان یزد مردم را برای یک حماسه دیگر دعوت کردند.
دکتر روحانی اضافه کرد : هنگامی که سال 59 وارد مجلس شورای اسلامی شدم افرادی که شما مردم قهرمان به عنوان نماینده خود به مجلس فرستاده بودید ، چراغهای درخشان مجلس شورای اسلامی بودند.
وی به روان پاک مرحوم سیدرضا پاک نژاد نماینده شهید مردم یزد در مجلس اول شورای اسلامی درود فرستاد و گفت: دکتر پاک نژاد در همان مجلس اول از ارکان اصلی مجلس بود.
 رئیس جمهور گفت: رای مردم در هفتم اسفند، ‌رای به عقلانیت، منطق و امید به آینده بود.
آقای روحانی افزود: مردم بزرگ و قهرمان ایران در هفتم اسفند کار عظیم و بزرگی کردند و دنیا را به حیرت واداشتند.
وی با بیان اینکه انتخابات پیروزی جناحی بر جناحی نبود گفت: در این انتخابات هیچ جناحی شکست نخورد و همه جناح‌ها در این انتخابات پیروز شدند.
رئیس جمهور افزود:‌ در این انتخابات اخلاق بر بداخلاقی پیروز شد. در این انتخابات ، اعتدال و میانه روی بر افراط پیروز شد.
آقای روحانی گفت: امروز روزی است که بعد از انتخابات باید برای ساختن ایرانی سربلندتر و آزادتر دست در دست هم با هماهنگی و اتحاد ایران عزیز را بسازیم.
وی خطاب به مردم ایران تصریح کرد: مردم عزیز ایران شما با حضورتان پای صندوق‌های رای در سراسر کشور بار دیگر نشاط و  امید را به این کشور بازگرداندید.
رئیس جمهور گفت: مجلس دهم و دولت یازدهم در کنار یکدیگر برای حل معضلات این کشور و از جمله استان یزد بیش از گذشته تلاش خواهند کرد.
آقای روحانی با بیان اینکه دل ها را باید از کینه بشوییم افزود: امروز روز وحدت و اتحاد است وخداوند نعمت بزرگی در این انتخابات به ما داده است که باید قدردان این نعمت باشیم و سپاس این نعمت به این است که به مردم عزیز کشورمان خدمت کنیم.
وی گفت: دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم در سال آینده است.
آقای روحای افزود: سال 94 که روزهای پایانی آن را می گذاریم به علت رکود جهانی و کاهش بی نظیر قیمت نفت که در طول تاریخ آن سابقه نداشته، به طوری که در طول دو سال گذشته به یک ششم تقلیل یافته است با اینکه تمام کشورهای نفت خیز دچار مشکل شده اند تقاضا می کنم به این آماری که اعلام می کنم توجه بفرمایید.
رئیس جمهور گفت: ارزش پول ملی در طول یک سال و نیم گذشته در روسیه 98 درصد کاهش یافته یعنی تقریبا به نصف رسیده این کاهش در جمهوری آذربایجان 104 درصد در ترکیه با اینکه صادرات نفت ندارد 31 درصد، در ترکمنستان 22 درصد و در قزاقستان ارزش پول ملی 88 درصد کاهش یافته است.
ْآقای روحانی افزود: ‌آنها که می گویند دولت یازدهم چه کرده است به این آمار توجه کنند دولت یازدهم کشور را با نفت 25 دلاری اداره کرده است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه سال 95 سال رونق اقتصادی در ایران خواهد بود گفت: دولت منتخب شما ارزش پول ملی را به رغم کاهش قیمت نفت حفظ کرده است.
آقای روحانی افزود: دولت ثبات و آرامش بازار و روند کاهنده تورم را نیز حفظ کرده است .
رئیس جمهور گفت: درست است که مردم ما مشکلات فراوانی دارند و جوانان ما برای اشتغال نگاهشان به رونق آینده است همه را قبول دارم اما به آنهایی که انصاف را در انتخابات با بوق‌هایی که در دست داشتند فراموش کردند می گویم در دوران وفور نفت در سال های گذشته با اینکه درآمد نفتی در سال 90 بالغ بر 120 میلیارد دلار بود هیچ گونه اشتغالی برای جوانان درست نکردند.
آقای روحانی ادامه داد: من قبول دارم کارهای فراوانی را برای اشتغال جوانان باید انجام دهیم اما از اقتصاددان‌ها ، محققان ، دانشجویان و استادان دانشگاه خواهش می کنم آمار اشتغال پاییز امسال را در مقایسه با پاییز 92 نگاه کنند.
رئیس جمهور گفت: در این دو سال یک میلیون و 179 هزار نفر به تعداد شاغلان کشور اضافه شد یعنی تقریباً در طی دو سال، سالانه 600 هزار اشتغال ایجاد شده است .
وی خاطرنشان کرد: البته ما نیاز به ایجاد سالانه یک میلیون نفر شغل جدید داریم و برای آن به رونق اقتصادی نیاز است.
آقای روحانی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات به مردم عزیز کشور و مردم بزرگ و فهیم یزد قول می دهم سال 95 سال رونق اقتصادی ایران خواهد بود.
رئیس جمهور گفت: ما به اعتماد ، وحدت ،‌ انسجام ، همدلی و همزبانی و همچنین به دولت و مجلسی همدل و همزبان نیاز داریم.
آقای روحانی خطاب به مردم ایران و بویژه مردم یزد تصریح کرد: از شما می خواهم به آمار کسری بودجه دولتهایی که هم اکنون برای شما می شمارم و همگی صادرکننده بزرگ نفت در منطقه و جهان هستند توجه کنید .
وی افزود: کسری بودجه آنها در سال گذشته نسبت به آمار تولید ناخالص داخلی شان به عنوان نمونه عربستان21 درصد ، ونزوئلا 24 درصد، عراق 23 درصد، الجزایر 13.9 درصد ،‌امارات متحده عربی 5.5 درصد ،‌قطر 4.5 درصد کاهش داشته ولی در ایران رقم کاهش 2.9 درصد است.
دکتر روحانی تصریح کرد : ‌من از همه محققان ، اساتید و افراد منصف جامعه می خواهم تا آمارها را در شرایط سخت سالی که رو به اتمام داریم برای جوانان ما توضیح دهند.
رییس جمهور با بیان اینکه ما قدم به قدم به سمت جذب سرمایه داخلی و خارجی حرکت خواهیم کرد گفت:‌ ما قدم به قدم به سمت رونق اقتصادی و اشتغال حرکت خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد : ما به اعتماد،‌ وحدت ، انسجام ، همدلی و همزبانی نیاز داریم .
آقای روحانی تاکید کرد:‌ ما به دولت و مجلسی همدل و همزبان نیاز داریم و به حول و قوه الهی شاهد همدلی و همزبانی بیشتر در مجلس دهم خواهیم بود.
 رئیس جمهور گفت: باید به امنیت کشورمان افتخار کنیم و در این انتخابات دیدیم که در سراسر کشور امنیت بود و در طول سال 94 هم امنیت را در کشور دیدیم .
آقای روحانی افزود: مردم بزرگ استان یزد و مردم ایران شما ببینید که وضعیت امنیت در کشورهای همسایه و غرب ، شرق ، شمال و جنوب کشورمان چگونه است.
وی گفت: باید از همه قهرمانانمان در سپاه، ارتش ، بسیج ، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی‌مان تشکر کنم که این امنیت و ثبات در سایه تلاش و فداکاری و انسجام و وحدت ملی به دست آمده است.
رئیس جمهور افزود: من از دانش آموزانی که سرودی به این زیبایی اجرا کردند تشکر می کنم و از مردم یزد هم که از لحظه ورود به این شهرستان از فرودگاه تا امیر چخماق با صمیمیت از ما میهمان نوازی کردند تشکر می‌کنم.
رئیس جمهور گفت: 532 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های راه و راه آهن استان یزد اختصاص می یابد که تفصیل آن را در شورای اداری این استان اعلام می کنیم.
آقای روحانی  در خصوص اختصاص اعتبارات لازم برای طرح  های مورد نیاز این استان افزود:  155 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های بخش کشاورزی به ویژه طرح های نوین آبیاری اختصاص می یابد، همچنین 169 میلیارد تومان اعتبار به طرح های بخش آب و برق و عمران شهری تعلق خواهد گرفت .
وی گفت :  همچنین برای طرح های بخش علمی ، فرهنگی ، گردشگری ، دفاع مقدس و ایثارگران 85 میلیارد تومان اختصاص داده خواهد شد و 17 میلیارد تومان به تکمیل 8 طرح ورزشی استان تعلق خواهد گرفت .
رئیس جمهور در ادامه افزود: 7 میلیارد تومان نیز برای تکمیل بیمارستان شهید صدوقی و دانشکده طب سنتی اختصاص داده می شود و 5 میلیارد تومان برای اجرای طرح ویژه مشارکت جامع در طرح های زیست محیطی و 237 میلیارد تومان از محل منابع شرکت های وزارت نفت برای تکمیل گازرسانی اختصاص داده خواهد شد .
آقای روحانی گفت : در دولت یازدهم تلاش خواهیم کرد که در سراسر کشور طرح گازرسانی را به اتمام برسانیم که از آن جمله روستاهای استان یزد است .
وی افزود : اختصاص 425 میلیارد تومان از محل منابع سازمان تامین اجتماعی برای طرح های بهداشتی و درمانی و   95 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع وزارت ارتباطات برای اجرای طرح های فناوری و ارتباطی در این استان اختصاص خواهد یافت .
آقای روحانی گفت: ان‌شاءالله در سال های آینده طرح هایی که برای انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی خواهیم داشت،  بر اساس بررسی هایی که در دولت انجام دادیم اولین استانی که آب از خلیج فارس به استان خواهد داشت یزد خواهد بود.
رئیس جمهور از اختصاص 4000 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط نخست طرح انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی یعنی یزد و کرمان خبر داد.
آقای روحانی افزود: در تهران تصویب کردیم که از صندوق توسعه ملی 400 میلیون دلار برای اجرای این طرح اختصاص داده شود.
وی افزود : 900 میلیارد تومان از منابع شرکت ها، 600 میلیارد تومان از منابع بانک ها و 1000 میلیارد تومان از بخش خصوصی برای آغاز این طرح بسیار عظیم اختصاص داده می شود.
رئیس جمهور گفت : در این سفر 970 میلیارد تومان برای اجرای 44 طرح در استان یزد اختصاص

داده می شود که این طرح ها در سال‌های 1395 و 1396 اجرا خواهد شد.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای روحانی در سفر استانی خود به یزد و در جمع مردم تصریح کرد: سلام بر یزد قهرمان، نگین کویر ایران و بر مردمی که در همه صحنه ها افتخار و حماسه آفریدند.
رئیس جمهور ادامه داد: سلام بر شهید محراب آیت الله صدوقی ، سلام بر مرد اخلاق و ادب سید روح الله خاتمی ، سلام بر شهیدان و دلاوران قهرمان تیپ الغدیر یزد و سلام بر شهید منتظر قائم و همه شهیدان این دیار و سلام بر شهر ایمان و عرفان و عشق به خاندان رسالت.

وی آشنایی خود را با دیار یزد بیش از 50 سال خواند و گفت: شعور شما مردم همان شعور سال 54 است و شما در سال‌های 54، 55 ، 56 و 57 در انقلاب اسلامی چه‌ها که نکردید؟ چرا که شما مردم یزد بعد از قم و تبریز سومین ستون تحرک انقلاب اسلامی در فروردین 57 بودید.

آقای روحانی خاطرنشان کرد: من در فروردین سال 57 در شهر یزد بودم و دلاوری های شما را از نزدیک دیدم و همچنین قهرمانی های تیپ الغدیر شما را در عملیات های مختلف و به ویژه در عملیات خیبر از نزدیک شاهد بودم.

رئیس جمهور یادآور شد:‌ بزرگ‌ترین استادهای من در حوزه علمیه قم از دیار یزد بوده اند و افتخار می کنم که شاگرد استادهای بزرگی چون آیت الله سید محمد محقق داماد و آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی بوده ام.

وی گفت: استوانه های علم و دانش در حوزه علمیه قم و بالاتر از آن ، موسس حوزه علمیه قم از دیار شما یعنی آیت الله حائری یزدی بوده است.
رئیس جمهور گفت: با استعدادترین شاگردان حوزه و دانشگاه چه دیروز و چه امروز از استان یزد هستند و من بسیار خوشحالم که در روزهایی میهمان شما هستم که ما دوران بزرگ پیروزی اخلاقی در انتخابات 7 اسفند را پشت سر گذاشته ایم.
دکتر روحانی افزود: مردم قهرمان ما حماسه بزرگ دیگری را در 7 اسفند آفریدند همانطور که در سال 92 هم مردم حماسه ساز شدند و در آن حماسه برادر عزیزم دکتر عارف نقش بسزایی داشت.
رئیس جمهور گفت: در حماسه 7 اسفند بعد از مقام معظم رهبری که نقش اصلی را در حرکت مردم به سوی صندوق ها داشتند ، همه نخبگان و بزرگان یزد مردم را برای یک حماسه دیگر دعوت کردند.
دکتر روحانی اضافه کرد : هنگامی که سال 59 وارد مجلس شورای اسلامی شدم افرادی که شما مردم قهرمان به عنوان نماینده خود به مجلس فرستاده بودید ، چراغهای درخشان مجلس شورای اسلامی بودند.
وی به روان پاک مرحوم سیدرضا پاک نژاد نماینده شهید مردم یزد در مجلس اول شورای اسلامی درود فرستاد و گفت: دکتر پاک نژاد در همان مجلس اول از ارکان اصلی مجلس بود.

رئیس جمهور گفت: رای مردم در هفتم اسفند، ‌رای به عقلانیت، منطق و امید به آینده بود.
آقای روحانی افزود: مردم بزرگ و قهرمان ایران در هفتم اسفند کار عظیم و بزرگی کردند و دنیا را به حیرت واداشتند.
وی با بیان اینکه انتخابات پیروزی جناحی بر جناحی نبود گفت: در این انتخابات هیچ جناحی شکست نخورد و همه جناح‌ها در این انتخابات پیروز شدند.
رئیس جمهور افزود:‌ در این انتخابات اخلاق بر بداخلاقی پیروز شد. در این انتخابات ، اعتدال و میانه روی بر افراط پیروز شد.
آقای روحانی گفت: امروز روزی است که بعد از انتخابات باید برای ساختن ایرانی سربلندتر و آزادتر دست در دست هم با هماهنگی و اتحاد ایران عزیز را بسازیم.
وی خطاب به مردم ایران تصریح کرد: مردم عزیز ایران شما با حضورتان پای صندوق‌های رای در سراسر کشور بار دیگر نشاط و  امید را به این کشور بازگرداندید.

رئیس جمهور گفت: مجلس دهم و دولت یازدهم در کنار یکدیگر برای حل معضلات این کشور و از جمله استان یزد بیش از گذشته تلاش خواهند کرد.
آقای روحانی با بیان اینکه دل ها را باید از کینه بشوییم افزود: امروز روز وحدت و اتحاد است وخداوند نعمت بزرگی در این انتخابات به ما داده است که باید قدردان این نعمت باشیم و سپاس این نعمت به این است که به مردم عزیز کشورمان خدمت کنیم.
وی گفت: دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم در سال آینده است.
آقای روحای افزود: سال 94 که روزهای پایانی آن را می گذاریم به علت رکود جهانی و کاهش بی نظیر قیمت نفت که در طول تاریخ آن سابقه نداشته، به طوری که در طول دو سال گذشته به یک ششم تقلیل یافته است با اینکه تمام کشورهای نفت خیز دچار مشکل شده اند تقاضا می کنم به این آماری که اعلام می کنم توجه بفرمایید.
رئیس جمهور گفت: ارزش پول ملی در طول یک سال و نیم گذشته در روسیه 98 درصد کاهش یافته یعنی تقریبا به نصف رسیده این کاهش در جمهوری آذربایجان 104 درصد در ترکیه با اینکه صادرات نفت ندارد 31 درصد، در ترکمنستان 22 درصد و در قزاقستان ارزش پول ملی 88 درصد کاهش یافته است.
ْآقای روحانی افزود: ‌آنها که می گویند دولت یازدهم چه کرده است به این آمار توجه کنند دولت یازدهم کشور را با نفت 25 دلاری اداره کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سال 95 سال رونق اقتصادی در ایران خواهد بود گفت: دولت منتخب شما ارزش پول ملی را به رغم کاهش قیمت نفت حفظ کرده است.
آقای روحانی افزود: دولت ثبات و آرامش بازار و روند کاهنده تورم را نیز حفظ کرده است .
رئیس جمهور گفت: درست است که مردم ما مشکلات فراوانی دارند و جوانان ما برای اشتغال نگاهشان به رونق آینده است همه را قبول دارم اما به آنهایی که انصاف را در انتخابات با بوق‌هایی که در دست داشتند فراموش کردند می گویم در دوران وفور نفت در سال های گذشته با اینکه درآمد نفتی در سال 90 بالغ بر 120 میلیارد دلار بود هیچ گونه اشتغالی برای جوانان درست نکردند.
آقای روحانی ادامه داد: من قبول دارم کارهای فراوانی را برای اشتغال جوانان باید انجام دهیم اما از اقتصاددان‌ها ، محققان ، دانشجویان و استادان دانشگاه خواهش می کنم آمار اشتغال پاییز امسال را در مقایسه با پاییز 92 نگاه کنند.
رئیس جمهور گفت: در این دو سال یک میلیون و 179 هزار نفر به تعداد شاغلان کشور اضافه شد یعنی تقریباً در طی دو سال، سالانه 600 هزار اشتغال ایجاد شده است .
وی خاطرنشان کرد: البته ما نیاز به ایجاد سالانه یک میلیون نفر شغل جدید داریم و برای آن به رونق اقتصادی نیاز است.
آقای روحانی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات به مردم عزیز کشور و مردم بزرگ و فهیم یزد قول می دهم سال 95 سال رونق اقتصادی ایران خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: ما به اعتماد ، وحدت ،‌ انسجام ، همدلی و همزبانی و همچنین به دولت و مجلسی همدل و همزبان نیاز داریم.
آقای روحانی خطاب به مردم ایران و بویژه مردم یزد تصریح کرد: از شما می خواهم به آمار کسری بودجه دولتهایی که هم اکنون برای شما می شمارم و همگی صادرکننده بزرگ نفت در منطقه و جهان هستند توجه کنید .
وی افزود: کسری بودجه آنها در سال گذشته نسبت به آمار تولید ناخالص داخلی شان به عنوان نمونه عربستان21 درصد ، ونزوئلا 24 درصد، عراق 23 درصد، الجزایر 13.9 درصد ،‌امارات متحده عربی 5.5 درصد ،‌قطر 4.5 درصد کاهش داشته ولی در ایران رقم کاهش 2.9 درصد است.
دکتر روحانی تصریح کرد : ‌من از همه محققان ، اساتید و افراد منصف جامعه می خواهم تا آمارها را در شرایط سخت سالی که رو به اتمام داریم برای جوانان ما توضیح دهند.
رییس جمهور با بیان اینکه ما قدم به قدم به سمت جذب سرمایه داخلی و خارجی حرکت خواهیم کرد گفت:‌ ما قدم به قدم به سمت رونق اقتصادی و اشتغال حرکت خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد : ما به اعتماد،‌ وحدت ، انسجام ، همدلی و همزبانی نیاز داریم .
آقای روحانی تاکید کرد:‌ ما به دولت و مجلسی همدل و همزبان نیاز داریم و به حول و قوه الهی شاهد همدلی و همزبانی بیشتر در مجلس دهم خواهیم بود.

رئیس جمهور گفت: باید به امنیت کشورمان افتخار کنیم و در این انتخابات دیدیم که در سراسر کشور امنیت بود و در طول سال 94 هم امنیت را در کشور دیدیم .
آقای روحانی افزود: مردم بزرگ استان یزد و مردم ایران شما ببینید که وضعیت امنیت در کشورهای همسایه و غرب ، شرق ، شمال و جنوب کشورمان چگونه است.
وی گفت: باید از همه قهرمانانمان در سپاه، ارتش ، بسیج ، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی‌مان تشکر کنم که این امنیت و ثبات در سایه تلاش و فداکاری و انسجام و وحدت ملی به دست آمده است.
رئیس جمهور افزود: من از دانش آموزانی که سرودی به این زیبایی اجرا کردند تشکر می کنم و از مردم یزد هم که از لحظه ورود به این شهرستان از فرودگاه تا امیر چخماق با صمیمیت از ما میهمان نوازی کردند تشکر می‌کنم.
رئیس جمهور گفت: 532 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های راه و راه آهن استان یزد اختصاص می یابد که تفصیل آن را در شورای اداری این استان اعلام می کنیم.
آقای روحانی  در خصوص اختصاص اعتبارات لازم برای طرح  های مورد نیاز این استان افزود:  155 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های بخش کشاورزی به ویژه طرح های نوین آبیاری اختصاص می یابد، همچنین 169 میلیارد تومان اعتبار به طرح های بخش آب و برق و عمران شهری تعلق خواهد گرفت .
وی گفت :  همچنین برای طرح های بخش علمی ، فرهنگی ، گردشگری ، دفاع مقدس و ایثارگران 85 میلیارد تومان اختصاص داده خواهد شد و 17 میلیارد تومان به تکمیل 8 طرح ورزشی استان تعلق خواهد گرفت .
رئیس جمهور در ادامه افزود: 7 میلیارد تومان نیز برای تکمیل بیمارستان شهید صدوقی و دانشکده طب سنتی اختصاص داده می شود و 5 میلیارد تومان برای اجرای طرح ویژه مشارکت جامع در طرح های زیست محیطی و 237 میلیارد تومان از محل منابع شرکت های وزارت نفت برای تکمیل گازرسانی اختصاص داده خواهد شد .
آقای روحانی گفت : در دولت یازدهم تلاش خواهیم کرد که در سراسر کشور طرح گازرسانی را به اتمام برسانیم که از آن جمله روستاهای استان یزد است .
وی افزود : اختصاص 425 میلیارد تومان از محل منابع سازمان تامین اجتماعی برای طرح های بهداشتی و درمانی و   95 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع وزارت ارتباطات برای اجرای طرح های فناوری و ارتباطی در این استان اختصاص خواهد یافت .
آقای روحانی گفت: ان‌شاءالله در سال های آینده طرح هایی که برای انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی خواهیم داشت،  بر اساس بررسی هایی که در دولت انجام دادیم اولین استانی که آب از خلیج فارس به استان خواهد داشت یزد خواهد بود.
رئیس جمهور از اختصاص 4000 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط نخست طرح انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی یعنی یزد و کرمان خبر داد.
آقای روحانی افزود: در تهران تصویب کردیم که از صندوق توسعه ملی 400 میلیون دلار برای اجرای این طرح اختصاص داده شود.
وی افزود : 900 میلیارد تومان از منابع شرکت ها، 600 میلیارد تومان از منابع بانک ها و 1000 میلیارد تومان از بخش خصوصی برای آغاز این طرح بسیار عظیم اختصاص داده می شود.
رئیس جمهور گفت : در این سفر 970 میلیارد تومان برای اجرای 44 طرح در استان یزد اختصاص داده می شود که این طرح ها در سال‌های 1395 و 1396 اجرا خواهد شد.