رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز:
Print Friendly, PDF & Email

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: هنرمندان و صاحبان مشاغل فرهنگی شهرستان که به واسطه شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، از وام با شرایط مناسب برخوردار می‌شوند که تاکنون متقاضیان ۹ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما ، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،حسن زارعیان افزود: با اطلاع‌رسانی به هنرمندان و مشاغل فرهنگی و هنری شهرستان، تعدادی از صاحبان آنها که تاکنون در سامانه ثبت‌نام کرده اند مورد تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: برای جبران خسارت وارد شده به فعالان فرهنگی و هنری فعال در شرایط کرونایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های ملت،  ملی و صادرات معرفی شدند که به ترتیب پرونده ها بررسی و اقدام می‌شود.

این مسوول همچنین به اهمیت حمایت از  هنرمندان برای بیمه و استفاده از تسهیلات مختلف توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۶ نفر از افراد واجدشرایط در رشته‌های قرانی، هنرهای نمایش و موسیقی تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

زارعیان اظهار کرد: با پیگیری به عمل آمده  ۲۲ نفر از تعزیه‌خوانان با ارایه سابقه فعالیت و تشکیل پرونده به عضویت صندوق حمایت از هنرمندان وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خواهند آمد.