Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه 25 اردیبهشت ماه نشست خبری مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار یزد و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با اهالی رسانه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
«عباس ملازینلی» در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: حوزه روابط عمومی در دنیا بیش از  150 سال قدمت دارد و این در حالی است که این سابقه در ایران 71 یا 72 سال است.
وی با اشاره به اینکه رشته های کارشناسی ارشد و دکتری روابط عمومی در کشور وجود ندارد، افزود : این ضعف بزرگی در نظام آموزشی کشور است وصاحب نظران حوزه روابط عمومی و ارتباطات کشور یکی از علتهای ضعف روابط عمومی ها را موضوع عدم وجود تحصیلات تکمیلی و حضور نیروهای با تحصیلات عالیه در این حوزه می دانند.
جانشین اداره کل روابط عمومی استانداری یزد خاطرنشان کرد: باید نگاه مدیران در استان به حوزه رسانه تغییر یابد اما بخش عمده ای از تحقق این مهم به اهالی رسانه برمی‌گردد که بتوانند همدلی و همگرایی لازم را ایجاد کنند و رسالت خبری خود را در تمام حوزه ها به نحو احسن انجام دهند.
ملازینلی با تأکید بر اینکه از اختلاف و تفرقه هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود ادامه داد: اهالی رسانه از نداشتن یک نهاد صنفی واحد و متخصص که بتواند از حقوق حقه همه اصحاب رسانه دفاع کند و متولی امور مرتبط با این قشر باشد رنج می برند.

تشریح برنامه های بزرگداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در بخش دیگری از سخنان خود، با سپاس و قدردانی از هیئت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد و انجمن متخصصان روابط عمومی استان به دلیل همکاری تنگاتنگ در تدوین برنامه های بزرگداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی، به تشریح برنامه های یاد شده پرداخت و گفت: این هفته از روز دوشنبه 27 اردیبهشت ماه که روز ملی روابط عمومی می باشد آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه 2 خرداد ماه سال جاری ادامه می یابد.
وی افزود : نشست شورای هماهنگی روابط عمومی ها و مدیران روابط عمومی های استان با استاندار یزد، دیدار و گفتگوی مدیران روابط عمومی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، نشست با مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد  و بازدید از این مرکز، حضور اعضای هیئت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در برنامه زنده تلویزیونی یک فنجان زندگی، حضور در نمازجمعه و مزار پیشکسوت رسانه استان «مرحوم محمد فاضلی» مدیر مسئول فقید هفته نامه یزد امروز، بازدید هیئت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان از مرکز آموزش عالی علمی، کاربردی فرهنگ و هنر و نشست مشترک با گروه روابط عمومی این مرکز، برگزاری جشنواره ورزشی اهالی روابط عمومی و ارتباطات استان همچنین همایش دوچرخه سواری مدیران ، کارشناسان روابط عمومی ها و اهالی رسانه  استان، از جمله برنامه های بزرگداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی در یزد است.
مشاور استاندار در امور اطلاع رسانی و روابط عمومی تصریح کرد: در این هفته ساختمان دبیرخانه دائمی شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در پارک وحشی بافقی یزد با حضور مدیران روابط عمومی دستگاهها و مسئولان استان و به همت مدیران شهرداری یزد، افتتاح می شود.
در پایان این نشست از پوستر هفته ارتباطات و روابط عمومی رونمایی شد.
گفتنی است شعار هفته روابط عمومی در سال 1395 «روابط عمومی، مردم مداری، گفتمان سازی» تعیین شده است.