Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛ این جشنواره که با موضوعات آسیب های اجتماعی،ازدواج،مسکن واشتغال و بخش ویژه با موضوع لهجه محلی با موضوع آزاد به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز برگزار شد نفرات برگزیده خود را معرفی کرد.

در ابتدای این مراسم آقایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز ضمن عرض خیر مقدم  به حضار گفت: دبیرخانه جشنواره از اواسط آذر ماه کار خود را آغاز نمود و در مهلت تعیین شده ٩۴ اثر از ۴٧ شاعر طنز پرداز به دبیرخانه رسید که با بررسی هیات داوران نهایتا ده نفر برگزیده شدند.
 فرماندار شهرستان مهریز  نیز در این مراسم بر لزوم برگزاری جشنواره هایی از این دست که  به بیان نقد سازنده در قالب بلیغ ترین هنر می پردازد تاکید کرد.
همچنین سید خلف حوتی نژاد معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزاری جشنواره  شعر طنز جوان را فرصتمی مغتنم برای  ترویج اشعار طنز انتقادی و ارائه الگوی صحیح طنز در بین شعرای جوان و همچنین فراهم کردن زمینه نشاط در ایام الله دهه فجر برشمرد.
پس از قرائت بیانیه هیات داوران توسط عبدالخالق ابویی دبیر علمی جشنواره شاعران برگزیده معرفی شدند که از آقایان سید حسین مدرسی ، علیرضا بهجت اردکانی ، محمود صادق منش و وحید نبی زاده اردکانی به عنوان شایسته تقدیر تجلیل شد.
همچنین آقای سید علی میری رکن آبادی به عنوان نفر دوم و آقایان محمد جواد حیدری و حسین مهمان پرست مشترکا به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند و جایزه بخش لهجه محلی با موضوع آزاد به آقای محمد جواد حیدری تعلق گرفت.
در بیانیه  داوران از میرزا غلامحسین زارع بیدکی شاعر پیشکسوت شهرستان و دو خردسال شرکت کننده در این جشنواره  نیز تقدیر شد.داوری این جشنواره  را آقایان عبدالخالق ابویی و محمد نظری ندوشن برعهده داشتند.