Print Friendly, PDF & Email

شامگاه پنج شنبه بیست و یکم دی ماه 96؛ اعضای کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان یزد در نشستی صمیمانه در هتل جاده ابریشم یزد با “فاطمه دانش یزدی” مدیرکل میراث فرهنگی استان دیدار و گفتگو کردند. rtl arrow

پایگاه خبری یزد باما : به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ در  ابتدای این جلسه “رجایی فرد” نائب رئیس و مسئول اجرایی کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان گزارشی از فعالیت های این کمیته را ارائه نمود.

“فاطمه دانش یزدی” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست ضمن تشکر از اعضای کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان، باتوجه به پتانسیلی که استان یزد در مراسمات دینی و مذهبی دارد خاطر نشان ساخت: باید رویدادها و مراسمات مذهبی را بیش از پیش گسترش دهیم و در راستای این هدف یک عظم ملی را خواستاریم که تمامی افراد باید با هم سو و همراه باشند.

این مقام مسئول همچنین افزود: راهنمایان گردشگری نباید صرفا به معرفی مکان و ابنیه های تاریخی  بپردازند بلکه باید به معرفی فرهنگ و آداب و سنن و شناسایی آن به گردشگران نگاه ویژه داشته باشند.

دانش یزدی در ادامه بیان کرد: در جهت معرفی هرچه بهتر این کمیته باید در قالب برگزاری جشنواره، تور و مراسم های  مذهبی و ملی شکل گیرد لذا این جنبش  نیازمند کار گروهی می باشد تا بتوانیم کمیته مذهبی و معنوی را به درستی  برای گردشگران به نمایش بگذاریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در پایان خواستار همت اعضای کمیته در راستای معرفی هر چه بهتر آیین ملی نوروز شد و آنرا گامی مهم در اعتلای فرهنگ ایران برشمرد.

لازم به ذکر است: جلسه پرسش و پاسخ  و تقدیر و تجلیل از اعضای کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان از دیگر برنامه های این نشست صمیمانه بود.