Print Friendly, PDF & Email

موسس خونه خنده یزد نشاط اجتماعی را یکی از مهم ترین پیش نیازهای غلبه بر مشکلات دانست و گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نشاط درونی است و در صورت عدم توجه جدی به این مسئله، آسیب های بزرگی را شاهد خواهیم بود.

 پایگاه خبری یزد باما   مصاحبه ذیل با   «محسن حائری زاده» تهیه کننده مجموعه برنامه های هاشم و باشم است که می خوانید:

« موسس خونه خنده یزد» بیان کرد:شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرورت تعطیلی برنامه های عمومی و ماندن در خانه برای قطع زنجیره این بیماری برنامه های فرهنگی و هنری را نیز در سکوت قرار داد.

حائری زاده افزود: اما شادی و نشاط مردم به ویژه در شرایطی که اغلب فعالیت های اجتماعی محدود شده و زمان بیشتری در منزل سپری می شود به عنوان یک نیاز ضروری قابل کنار گذاشتن و فراموشی نیست.

وی در ادامه با قدردانی از حامیان لبخند مردم اظهار داشت: با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و لزوم مسئولیت اجتماعی در این زمینه برنامه ای با عنوان « ویروس خنده» برای ترویج حضور مردم در خانه، رعایت نکات بهداشتی و فراهم ساختن زمینه ای شاد جهت گذران اوقات فراغت کلید خورد.

موسس مجموعه فرهنگی-هنری خونه یزد خاطرنشان کرد: این برنامه در تیمی ۱۰ نفره و با اجرای حسین وکیلی و هنرمندی صاحب و علیرضا حائری زاده هر شب ساعت ۱۹ از لایو اینستاگرام و صفحه مجازی «هاشم وباشم» به صورت زنده در حال اجرا است.

حائری زاده افزود:مدیریت و برنامه های شهری باید با رویکرد ایجاد شادابی و نشاط در عرصه های مختلف برنامه ریزی شود تا زمینه آسایش و آرامش روحی و روانی شهروندان برای تلاش و کارآمدی در سایر زمینه ها نیز فراهم آید.

وی با قدردانی از همراهی مردم به عنوان حامیان اصلی هنر، بر اجرای برنامه های شاد و خانوادگی به ویژه پس از کنترل و اتمام شرایط حاضر برای مقابله با ویروس کرونا، تاکید کرد و از مسئولان و خیّران خواست زمینه هر چه بیشتر پویایی، نشاط و لبخند مردم را در قالب های مختلف فراهم سازند.

«محسن حائری زاده» معتقد است ایجاد نشاط اجتماعی علاوه بر ارتقای فرهنگ شهروندی تعامل مدیران شهری با شهروندان را نیز تقویت می کند و بر این اساس می توان در پیشرفت شهر به شکل موثرتری گام برداشت چراکه شهر محل زندگی همه ماست و همه در ساختن و رشد ابعاد مختلف آن سهیم هستیم.