Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ؛ جعفر نجیبی اظهار داشت: وجود تل‌ماسه‌های بکر و شن‌های روان با چشم‌اندازی زیبا در منطقه کویر بافق یکی از دلایل برگزاری سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه‌های شنی در این شهر کویری است.

وی بیان کرد: برای برگزاری با شکوه‌تر این سمپوزیوم ملی از هنرمندان زبردست مجسمه‌ساز و طراح کشور دعوت شده تا طرح‌های خود را قبل از دهم شهریورماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره تحویل دهند.

دبیر سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه‌های شنی با بیان اینکه همه طرح‌ها باید به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود، عنوان کرد: ١٣ طرح پس از بررسی و تأیید هیأت داوران برای اجرا در جشنواره تابستانی انتخاب و به هر یک از آثار برگزیده ١٠ میلیون ریال جایزه اهدا خواهد شد.
وی افزود: پس از اجرای طرح‌های برگزیده به نفرات اول تا سوم به ترتیب ١۵، ١٠، و ٧ میلیون ریال جایزه تعلق خواهد گرفت.

نجیبی یادآور شد: در حاشیه برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌های شنی همچنین بازدیدکنندگان و افراد غیرحرفه‌ای علاقه‌مند نیز می‌توانند ضمن هماهنگی با دبیر سمپوزیوم، نسبت به ساخت مجسمه شنی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه برای اجرای هر اثر، فضایی به مساحت ١۶ متر مربع پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: ارتفاع طرح‌های اجرایی حداکثر ٢,۵ و حداقل ١.۵ متر در نظر گرفته شده است.

دبیر سمپوزیوم ملی مجسمه‌های شنی بافق خاطرنشان کرد: توسعه هنر، ایجاد فضای تعامل و گفت‌وگو در زمینه مجسمه‌سازی و فرصت تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها، دستیابی به آثار هنرمندان مجسمه‌ساز مطرح ایرانی همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از مهم‌ترین اهداف برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه‌های شنی در این شهر است.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در این سمپوزیوم می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای جشنواره به آدرس Www.Bafgh.Ir مراجعه کنند.

سمپوزیوم ملی مجسمه‌های شنی به مدت سه روز از ٢٠ لغایت ٢٢ شهریورماه سال جاری در مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق در سطح ملی برگزار می‌شود.